Mampukah Empat “RAJA” Ini Melindungi kesejahteraan Rakyat?

Raja Konsesi, Raja Liwat, Raja Fitnah dan Raja Kleptokrasi adalah raja-raja yang terdapat didalam Pakatan Harapan yang mana merujuk kepada Mahathir, Anwar, Rafizi  dan Guan Eng yang mana berbuih mulut menabur janji kepada rakyat.

Rata-rata keempat Raja ini adalah dikalangan mereka yang cukup mahir dalam  menukarkan sesuatu perkara menjadi harta mereka. Sejarah Raja konsesi yang mana telah membebankan rakyat sehingga kini.

Terlalu banyak skandal yang tidak pernah dijawab oleh  raja-raja ini sehingga kini, malah mereka terus berdolak dalih  menimbulkan fitnah baru untuk menenggelamkan skandal yang mereka lakukan.

Sebuah parti yang mengamalkan dasar perkauman, diskriminasi serta kelompok Pakatan yang kleptokrasi yang maha hebat.  Ditambah pula dengan kehadiran “ Raja Konsesi” yang telah berpaling tadah  susulan kehilangan kuasa.

Untuk menutup segala sikap kotor yang menjadi amalan DAP ini, berbagai angka dikeluarkan tanpa merujuk sumber yang sahih serta mernggunakan agensi luar Negara untuk menambah keyakinan pembaca  untuk membenci kepada kerajaan.

Lihat sahaja bagaimana kerajaan telah membina MRT yang memberikan kemudahan  kepada rakyat, berbagai fitnah dilakukan oleh “Raja Fitnah” iaitu Rafizi dengan memberikan angka mengikut  sesedap jari menaipnya.

Begitu juga dengan NFC yang mana ianya kepunyaan orang Melayu untuk mengimbangi keperluan daging dalam Negara telah dihancurkan dengan fitnah yang pelbagai. Sekarang  Negara telah menambah import daging dan akhirnya kemasukan campuran daging babi diterima.

Terlalu banyak, dan amat banyak fitnah diterima oleh kerajaan dalam usaha untuk membina keperluan demi kepentingan rakyat.  Dalam hal ini rakyat harus sedar bahawa Pakatan Harapan bukan sebuah parti yang mementingkan rakyat , malah ianya sebuah parti yang hanya melihat kekayaan negeri sebagai jalan perjuangan.

Mengenai penjawat awam pula , apakah dengan pendedahan-pendedahan rancangan DAP untuk mengurangkan penggunaan penjawat awam di seluruh Negara seramai 900 ribu orang  dengan alasan satu pembaziran wang Negara.

Jika demikian apakah penjawat awam yang ada sekarang sanggup mengambil risiko untuk menerima “anugerah” yang bakal diberikan oleh DAP kepada mereka. Adalah lebih baik terus menyokong kerajaan walaupun ada sebahagiannya agak terasa hati , mungkin ada permohonan  mereka tidak diluluskan.

Apakah asas keyakinan Lim Kit Siang bahawa 1.6 juta penjawat awam akan kembali menyokong Pakatan Harapan setelah berbagai rancangan  jahat bakal dilakukan untuk penjawat awam?

Sebenarnya Ahli Parlimen Gelang Patah kini berhadapan dengan tiga cabaran utama pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) akan datang.

Demikian persoalan yang sepatutnya dijawab oleh Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang yang  mana perkara sebenarnya  bahawa DAP sedang  laluan sukar untuk menambat hati pengundi ditambah pula dengan arahan baru RoS agar DAP mengadakan pemilihan CEC semula.

Bukan itu sahaja, Setiausaha Agong juga sedang menunggu masa untuk  dibicarakan atas kesalahan rasuah dan dasat kleptokrasi yang amat dasyat dalam sejarah politik Negara.

Dalam satu kajian yang telah dibuat telah merujuk  mengatakan bahawa  DAP kini telah kehilangan sokongan majoriti orang Cina  termasuk sebahagian besar daripada penyokong melihat tindakan  DAP menerima PPBM adalah satu kesilapan yang besar dan tidak boleh dimaafkan.

Walaupun DAP dilihat sebagai  BIG BOSS  didalam pakatan harapan dengan majoriti kerusi yang dimilikinya, namun  perlantikan organisasi Pakatan  Harapan itu adalah satu kesilapan yang mana  akan mengundang kepada satu konspirasi untuk DAP.

DAP tealh  menerima tamparan hebat ekoran pengumuman barisan kepimpinan utama Pakatan Harapan (HARAPAN), berserta logo dan matlamat utama. Rata-rata penyokong menolak barisan terbaru Pakatan yang mana dilihat akan meminggirkan DAP JIKA Pakatan tersebut  menjadi gabungan pembangkang Melayu.

DAP  terus diasak akhir-akhir ini dengan timbulnya semula kes rasuah , Skandal terowong dasar laut , isu pembayaran yang terlebih, Isu  kos melampaui batas semasa,  yang mengingatkan orang ramai terhadap penghinaan DAP terhadap YDP Agong, Islam dan Melayu serta  pengusiran orang Melayu di Pulau Pinang.

Jadi DAP seharusnya sedar bahawa rakyat bukan seperti dahulu lagi, mudah untuk menerima setiap apa yang dibentangkan oleh DAP, malah rakyat melihat beberapa tindakan mahkamah terhadap Rafizi susulan fitnahnya.

Adakah masih rakyat mahu menerima DAP dan bersama-sama mahu mengulingkan kerajaan yang telah banyak berbakti kepada rakyat dan tidak seperti DAP serta Pakatan yang hanya mampu berjanji dan terus berjanji?

Sehingga kini sebanyak 51 janji pilihanraya yang belum pernah ditunaikan sejak 10 tahun yang lalu. Sekarang Pakatan terus menabur janji lagi. Mudah bukan menjadi ahli parlimen pembangkang. Hanya janji.

PRU14.tv

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana