LAKONAN GUAN ENG SEBAGAI ANAK JATI PULAU PINANG SANGAT MENJENGKELKAN

Puak Pakatan Harapan terutamanya parti rasis dan cauvinis DAP sememangnya gemar buat drama untuk menagih simpati dari rakyat. Bila gagal untuk menutup salahlaku mereka, mulalah mereka mencari alasan dan menggunakan taktik licik dengan meletakkan kesalahan mereka kepada orang lain.

Tindakan itu untuk mengalih perhatian rakyat daripada masalah yang membelenggu mereka sekarang ini. Itulah cara parti rasis dan cauvinis DAP yang diterajui Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng. Parti yang tidak ada pendirian dan tidak pernah mengakui kesalahan mereka.

Malah kepimpinan DAP ini juga tidak boleh terima sebarang pandangan serta kritikan yang diberikan walaupun dari mereka yang menjadi ahli partinya sendiri. Lebih jeliknya parti ini bila gemar menggunakan taktik licik di mana menjadi bisu atau membuat ugutan tindakan saman bagi mengalih dan menutup sesuatu isu yang terpalit ke atas mereka.

Jadi, memang wajarlah bila MCA menempelak Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang menggunakan nama Pulau Pinang untuk mengancam MCA.

Dalam kesombongannya, Guan Eng sebelum ini memberi amaran kepada MCA untuk mempersoalkan skandal rasuahnya berhubung pembelian sebuah banglo, di mana dia mengancam untuk memanggil semua rakyat Pulau Pinang untuk menentangnya.

“Lim Guan Eng mesti faham bahawa dia bukan Pulau Pinang. Tidak seperti dia, saya dilahirkan di Pulau Pinang dan mewakili Pulau Pinang lebih daripada dia.

“Tindakan mempersoalkan dan menuntut penjelasan mengapa Guan Eng menangguhkan perbicaraan rasuahnya adalah demokrasi.

“Dan hak penduduk Pulau Pinang yang prihatin bahawa Ketua Menteri mereka tidak digantung dan masih bertanggungjawab terhadap urusan tanah negeri meskipun didakwa dengan dua tuduhan rasuah – salah satunya berkaitan dengan penyalahgunaan kuasa dalam urusan tanah,” kata Ketua Pemuda MCA Pulau Pinang, Datuk Michael Lee Beng Seng.

Guan Eng juga merangkap Setiauasaha Agung DAP yang belum sah jawatannya itu telah menyebut dalam banyak ceramah dan juga kepada media bahawa dia tidak sabar untuk membersihkan namanya di mahkamah.

Pada masa yang sama, Guan Eng terus menangguhkan kes mahkamah menggunakan pelbagai taktik penangguhan termasuk mencabar Akta SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) sebagai tidak berperlembagaan.

“Rakyat Pulau Pinang menanti-nantikan kes mahkamah sebenar di mana kita boleh membuat keputusan untuk diri sendiri jika Setiausaha Agung DAP benar-benar tidak bersalah.

“Kami ingin mendengar tentang pelbagai hubungan yang dikatakan – sama ada perniagaan atau peribadi antara PO1, isteri PO1 dan penjual banglo,” kata Beng Seng.

Tambahnya, Guan Eng juga tidak menafikan bahawa isterinya pernah menjadi syarikat usaha sama menyediakan perkhidmatan perundingan harta bersama dengan saudara-saudara penjual banglo yang dikenali sebagai Excel Property Management and Consultancy Sdn Bhd.

“Jika ini tidak benar, Guan Eng adalah dialu-alukan untuk menyaman saya,” tegas Beng Seng.

Beng Seng menyifatkan Ketua Menteri yang memegang 20 lebih jawatan penting dalam negeri itu terus mengancam tindakan fitnah terhadap mereka yang mencari kebenaran, ini menunjukkan kelakuannya menjadi semakin kejam dan dominan.

Beliau berkata tindakan menakut-nakutkan ini sama seperti menindas bantahan, malah mengancam anggota MCA yang ingin menyoal skandalnya.

“Adakah ketakutan bahawa jika kebenaran terdedah dan warna mereka ditunjukkan maka mereka akan kehilangan sokongan rakyat?

“Saya menggesa Lim Guan Eng untuk berhenti menggunakan taktik yang melambatkan dan tuduhan konspirasi politik untuk menipu orang ramai.

“Saya mencabar dia untuk membuktikan tidak bersalah di mahkamah secepat mungkin.

“Fakta adalah bahawa ia telah lebih dari satu tahun sejak dia didakwa dan masih, kita masih belum melihat kes sebenar sendiri diadili di mahkamah,” katanya lagi. -Utaranews.com

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana