KEMPEN 'JOM BINA SEMULA NEGARA' MENGELIRUKAN RAKYAT

Di sebalik kempen ‘Jom Bina Semula Negara’ yang diterajui Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli didapati banyak kelemahan dan banyak menimbulkan persoalan kepada semua.

Rafizi akan menggunakan apa sahaja untuk menyeleweng dan memutar belit fakta sebenar melibatkan apa jua isu berkaitan kerajaan dan negara. Isu Cincin salah satu daripadanya. Rafizi juga seri kali memutar belitkan fakta dan mereka cerita. Terkini melalui kempen ‘Jom Bina Semula Negara'.

Apa maksud Rafizi dengan bina semula negara? Adakah negara ini sedang hancur? Adakah negara ini tidak membangun, tidak maju?

Terbaru, Rafizi juga mahu mengutarakan isu 'gaji adil hak pekerja' melalui kempen yang sama. Adakah Rafizi mahu mengelirukan semua orang bahawa gaji yang tidak setimpal diterima pekerja di negara ini. Walhal banyak yang telah dibuat kerajaan sejak merdeka untuk meningkatkan gaji dan hak pekerja. Bukan setakat itu saja, pandangan Kesatuan Pekerja seperti CUEPACS dan MTUC sentiasa mendapat perhatian daripada pihak Kerajaan.

Perlu diingatkan di sini bahawa Rafizi perlu tahu dan sedar bahawa Kerajaan sentiasa bertanggungjawab dalam memastikan hak pekerja terus terpelihara. Ini boleh dilihat di sektor awam di mana Kerajaan sentiasa melakukan penambahbaikan gred gaji dan skim kakitangan awam.

Sektor swasta pula, Kerajaan telah melakukan penambahbaikan dan menetapkan kadar gaji minimum baharu yang mampu melonjakkan pendapatan pekerja Malaysia sekaligus dapat membantu meningkatkan ekonomi negara dalam mencapai matlamat negara maju berpendapatan tinggi menjelang 2020.

Kerajaan sentiasa komited dalam isu gaji yang adil untuk pekerja. Sebab utama penambahbaikan ini dibuat adalah menjurus kepada kepentingan dan kebajikan para pekerja bagi tujuan memantapkan lagi sektor awam mahupun sektor swasta di negara ini.

Motif ini jelas menunjukkan bahawa Rafizi mempunyai niat lain di sebalik tindakan ini. Apa yang pasti jika menjejaskan nama baik negara, Rafizi perlu berhati-hati kerana kempen ini hanya memberikan ketakutan kepada orang luar dan rakyat.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana