KALAU BOLEH MENANG LER!!!!! PKR MAHU TANDING LEBIH 10 KERUSI DI TERENGGANU TERMASUK YANG DIMILIKI PAS

Parti Keadilan Rakyat (PKR) Terengganu menyasarkan meletakkan calon untuk bertanding di lebih 10 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen, termasuk kawasan ditandingi PAS pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Pengerusinya, Azan Ismail, berkata walaupun perbincangan mengenai pengagihan kerusi belum dibincangkan, sebagai parti pembangkang terbesar dalam komponen pembangkang, penambahan kerusi kepada PKR untuk bertanding, termasuk di kerusi dikuasai PAS di negeri ini, adalah munasabah.

Katanya, PKR sudah mengenal pasti calon yang berwibawa dan berpeluang untuk memenangi kerusi DUN dan Parlimen pada PRU akan datang.

“Pakatan pembangkang perlu memberi pertimbangan sewajarnya kerana PKR adalah komponen terbesar di negeri ini serta wakil pembangkang di DUN negeri, selain PAS,” katanya ketika dihubungi BH, hari ini.

Mengulas peluang untuk menang, Azan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bandar berkata, berdasarkan pelbagai isu sedang dihadapi Barisan Nasional (BN) dan kehendak pengundi, calon PKR dijangka mampu merampas semua kerusi DUN dan Parlimen, termasuk yang dikuasai PAS.

“Selain mengekalkan kerusi DUN Bandar, PKR juga dijangka meletakkan calon untuk bertanding di DUN Ladang, Wakaf Mempelam, Batu Burok dan Parlimen Kuala Terengganu.

“Setakat ini, saya tidak bercadang mengumumkan jumlah kerusi akan ditandingi tetapi sebagai parti terbesar dalam pakatan pembangkang di sini, pucuk pimpinan tertinggi perlu memberi pertimbangan sewajarnya,” katanya. – BH

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana