JANGAN CAKAP SEDAP MULUT SAJA!!!!! “PH MAMPU BUAT MRT TANPA PEMBAZIRAN BESAR” – IZZAH

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar mendakwa Pakatan Harapan (PH) mampu menyediakan projek Transit Aliran Massa (MRT) yang lebih baik daripada kerajaan persekutuan tanpa pembaziran yang besar.

Ahli Parlimen Lembah Pantai itu berkata gabungan yang disertai PKR, DAP, Amanah dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mampu mentadbir negara jauh lebih baik untuk rakyat sekiranya berjaya menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.
Project ini dibawah Kerajaan Negeri Selangor masih tidak lagi kelihatan berseri sampai hari ini dengan tiadanya lampu dan cahaya...kat project bernilai berjuta juta ringgit....inilah susah nak janji inikah pula.Cakap kosong boleh lah Nurul Izzah....

“Tanpa segan silu Najib Razak mendabik dada dengan mengatakan ‘saya hadiahkan MRT kepada rakyat Sg Buloh dan Kajang’.

“Tapi saya nak beritahu Najib Razak, tanpa pembaziran daripada PH bersama mantan TPM dan PM kita boleh membina projek MRT dengan laluan lebih besar, kos rendah,” katanya ketika berucap dalam ceramah “Sayangi Malaysia Hapuskan Kleptokrasi” di IDCC di sini malam tadi.

Sebelum ini Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Salleh Said Keruak dalam catatan di dalam blognya berkata sungguhpun menelan kos yang tinggi, namun perkhidmatan Transit Aliran Massa (MRT) adalah projek negara untuk kesejahteraan rakyat.

Beliau berkata projek MRT laluan Sungai Buloh-Kajang sepanjang 51 kilometer dengan kos RM21 bilion yang dirasmikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam akan memberi manfaat kepada 400,000 penumpang setiap hari.

Katanya ia juga membuktikan kecemerlangan kerajaan menyediakan perkhidmatan pengangkutan awam yang efisien kepada rakyat di ibu negara selain menyediakan sistem pengangkutan awam yang setanding dengan negara maju.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana