Hadi balas serangan terhadap 1MDB... lagi banyak isu zaman Mahathir dilupakan

Datuk Seri Abdul Hadi Awang 'melibas' bekas Tun Mahathir Mohamad dengan mendakwa banyak kes besar pada zamannya tidak ada penyelesaian sampai sekarang.

Menurutnya, kesemua kes-kes lama itu ditinggalkan tanpa penyelesaian bahkan dilupakan.

“Ramai yang tertanya-tanya seolah-olah saya tidak berminat untuk membuat perubahan kerana 1MDB.

“Apabila banyak pihak menjadikan isu ini senjata besar untuk melakukan perubahan kepada pucuk pimpinan negara.

“Saya tidak termasuk dalam kalangan Melayu yang mudah lupa terhadap isu yang wajib berlaku di setiap zaman Perdana Menteri bermula sejak tahun 80-an.

“Semuanya ditinggalkan tanpa penyelesaian, bahkan dilupakan khususnya kepada Melayu yang mudah lupa,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Abdul Hadi menegaskan, al-Quran menegaskan kepada perubahan sikap, perangai atau akhlak bukannya mengubah tokoh atau orang-orangnya sahaja.

“Kalau hanya sekadar mengubah orangnya sahaja sedangkan perangainya sama, maka perubahannya juga membawa rebah yang sama,” ujarnya.

Menurutnya, 1MDB adalah mata rantai masalah yang belum diselesaikan secara adil dan menjadi salah satu daripada mata-mata rantai isu yang tiada penyelesaian.

“Dahulunya BMF, PERWAJA, KWSP, PETRONAS, Tabung Haji, pertukaran wang asing, Skyhawk, Maika Holdings dan PKFZ.

“Kini muncul 1MDB dan rumah banglo di Pulau Pinang dan mungkin lain-lain lagi. Semuanya dalam tuduhan tanpa tindakan yang seadil-adilnya,” katanya lagi.

Dalam pada itu, Ahli Parlimen Marang tersebut tetap tidak bersetuju tindakan ‘menjemput’ campur tangan asing terhadap penyelesaian 1MDB kerana ia bakal mengundang lebih banyak keburukan.

“Langkahnya laksana menebuk kapal untuk mendapatkan air secara mudah.

Saya tertarik dengan sekawan anjing dalam satu kampung yang berkelahi berebut tulang, mereka tidak menjemput anjing luar datang bersama, sebaliknya bersatu mengejar anjing luar yang datang menyertainya,” tegas beliau.

Justeru, katanya, PAS tidak boleh menjadi gerabak kereta api yang disangkut kepada kepala yang menuju ke arah yang salah sekadar membawa perubahan pemimpin yang berkonsep ‘2 x 2’ atau ‘2 + 2’ di mana jawapannya sama.

“Pas tidak boleh mengikut sunnah mereka yang melahirkan saudara-saudara 1MDB dan saudara maranya yang akan lahir selepas ini kerana sunnah yang sama acuannya.

Pas tetap tegas dan teguh beristiqamah mengikut penyelesaian Islam daripada al-Quran dan sunnah Rasulullah S.A.W. walaupun banyak liku dan jauh perjalanannya,” ujarnya.

Beliau juga menasihati ahli-ahli PAS supaya jangan ikut menari bersama mereka yang memalu gendang dan meniup serunai lagu lama yang hanya mengubah senikata dan rentaknya sahaja.-5/7/2017

Berikut kenyataan penuh Haji Hadi.

Ramai yang tertanya-tanya seolah-olah saya tidak berminat untuk membuat perubahan kerana 1MDB. Apabila banyak pihak menjadikan isu ini senjata besar untuk melakukan perubahan kepada pucuk pimpinan negara.

Saya tidak termasuk dalam kalangan Melayu yang mudah lupa terhadap isu yang wajib berlaku di setiap zaman Perdana Menteri bermula sejak tahun 80-an. Semuanya ditinggalkan tanpa penyelesaian, bahkan dilupakan khususnya kepada Melayu yang mudah lupa.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana