HADI AWANG SERU UMAT ISLAM TOLAK DAP

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyeru masyarakat Melayu dan Islam untuk bersatu menentang agenda DAP dalam usaha parti berkenaan menjadi pemerintah negara. Hadi berkata DAP yang berasaskan kaum Cina tidak berhak menjadi pemerintah kerana masyarakat itu hanya merangkumi 30 peratus sahaja daripada keseluruhan rakyat Malaysia.

Menurut Hadi, DAP mempunyai cita-cita yang sangat besar bukan daripada sekadar menguasai ekonomi malahan lebih daripada itu. Oleh sebab itulah sangatlah penting agar penyatuan umat Islam sahaja mampu memastikan negara ini terus diperintah oleh orang Melayu.

Selain itu, PAS juga mengingatkan UMNO supaya kembali kepada Islam demi penyatuan dan kekuatan ummah kerana memulihkan agenda politik merupakan satu sumbangan yang besar. PAS juga menyeru agar rakyat menolak agenda dangkal Tun Dr Mahathir Mohamad yang bersekongkol dengan pembangkang terutama DAP untuk menghancurkan kepimpinan negara.

DAP hanya berniat mahu menghancurkan UMNO dan sekarang ini pelbagai cerita dan isu yang ditimbulkan oleh DAP. DAP sering kali mengkritik, DAP dengan pelbagai tohmahan untuk menghancurkan UMNO serta menanamkan perasaan benci dalam diri rakyat terhadap kerajaan sedia ada sekarang.

Hadi Awang turur mempersoalkan peranan Parti Amanah Negara (AMANAH) yang dipimpin Presidennya Mohamad Sabu dalam memperjuangkan agenda politik di negara ini bersama DAP dan PKR. Hadi berkata, beliau bimbang berhubung situasi politik sekarang yang berpecah-belah dan menggugat kestabilan politik orang Melayu.

Kita sebagai orang Melayu dan Islam seharusnya bersatu padu, bermuafakat dan saling memberikan sokongan antara satu sama lain agar jangan membenarkan DAP memerintah dan mentadbir negara kita. Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna, jangan biarkan DAP memerintah dan mentadbir negara kita. 

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana