Dulu BUkan Main Kutuk Dan Hina Madey !!!!!! Mungkin Izzah jumpa Dr Mahathir di London untuk berhari raya - kata Azmin

SHAH ALAM: Apa sahaja perbincangan berkenaan Pakatan Harapan (PH) perlu dilakukan melalui mesyuarat, tegas Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Beliau berkata demikian mengulas pertemuan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad di London, baru-baru ini.

"Sesiapa sahaja boleh berjumpa Dr Mahathir. Perbincangan perlu dilakukan dalam semangat PH, bukan individu. Mungkin Nurul Izzah ke sana untuk berhari raya dengan Dr Mahathir.

"Saya tidak tahu tetapi saya tak rasa begitu (bincang pasal PH). Jika kita berbincang berkenaan polisi dan hala tuju PH, ia mesti dibincangkan dalam Majlis Pakatan Harapan," tegasnya ketika ditemui di Majlis Jalinan Kasih Aidilfitri PKNS, petang tadi.

Nurul Izzah dan Dr Mahathir dilaporkan bertemu di London beberapa hari lalu sebagaimana dilaporkan sebuah portal.

Pertemuan tersebut dikatakan usaha menyelesaikan krisis struktur kepimpinan PH yang sehingga kini gagal dimuktamadkan.

Izzah seperti dilaporkan bagaimanapun enggan mengulas kata sepakat yang diperolehi menerusi pertemuan itu sehinggalah PH mengadakan mesyuarat dalam waktu terdekat.

Akhir-akhir ini gabungan pembangkang itu dikatakan bertelagah dalam soal memuktamadkan struktur kepimpinan PH.

PKR dikatakan tidak bersetuju dengan cadangan PPBM untuk menamakan Ketua Umumnya, Datuk Seri Abwar Ibrahim sebagai Penasihat, manakala Dr Mahathir dan Wan Azizah masing-masing dinamakan sebagai Pengerusi dan Timbalan Pengerusi.

Sementara, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Azmin pula dinamakan untuk jawatan presiden dan timbalan presiden.

Cubaan PPBM menguasai PH ditegur Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim meskipun beliau bersetuju Dr Mahathir diberi peranan dalam gagasan itu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana