DAP PENGKHIANAT NEGARA BILA UNDANG CAMPURTANGAN TENTERA ASING DI MALAYSIA

Tindakan Guan Eng bercakap bahawa Amerika Syarikat boleh guna tentera, bukannya saman untuk jatuhkan kerajaan membuktikan Ketua Menteri DAP itu seorang pengkhianat dan penderhaka kepada negara.

“Saman sivil itu difailkan di AS, bukan di Malaysia. Jangan cuba kelirukan rakyat. Jika AS mahu mengawal Malaysia, ia mempunyai kuasa ketenteraan untuk berbuat begitu,” kata Lim Guan Eng dalam satu sidang media pada 29 Jun 2017.

Kenyataan Guan Eng yang disiarkan dalam Malaysian Insight ini menyerlahkan sikap tidak patriotik dan sayang tanah air yang ada pada anak Kit Siang itu. DAP adalah parti yang penuh dengan sikap pentingkan kroni dan peribadi, bukannya demi negara dan rakyat.

Guan Eng kena sedar, yang merompak dan menyeleweng duit rakyat di Pulau Pinang adalah diri dia sendiri. Pulau Pinang sudah menjadi negeri yang gagal di bawah pentadbiran Guan Eng.

Sampai ke hari ini, sudah hampir sebulan. Guan Eng masih belum menjawab persoalan persoalan yang ditanya oleh Pasukan Komunikasi Strategik Barisan Nasional pada 3 Jun 2017.

Lain yang ditanya. Lain yang dijawab. Situasi putar belit Guan Eng ini juga berlaku ketika awal skandal banglo dulu.

Guan Eng tidak jawab kenapa dan bagaimana boleh beli banglo mewah itu di bawah harga pasaran. Guan Eng jawab rumah tiada kolam renang, ajak minum kopi dan ajak wartawan datang rumahnya.

Jawapan sebegitu tidak menyelamatkan Guan Eng. Malah mendedahkan sikap putar belit Guan Eng.

Semasa mula mula menjadi Ketua Menteri DAP di Penang dulu, Guan Eng bila ditanya kenapa tidak mahu duduk di rumah yang sudah disediakan kerajaan.

Guan Eng jawab ada musang, tikus dan macam macam lagi. Akhirnya, Guan Eng kantoi juga. Bukan itu jawapannya. Sebenarnya Guan Eng sudah mahu beli banglo di Jalan Pinhorn.

Bila ditanya mengapa banjir di Penang tidak boleh diselesaikan dalam masa 9 bulan seperti yang dijanjikan? Guan Eng bagi jawapan kerajaan pusat tidak beri duit. Namun bila sudah dapat RM150 juta. Banjir tidak selesai juga.

Sebulan yang lepas, Guan Eng ditanya tentang status 51 projek yang gagal dilaksanakan di Penang. Guan Eng gunakan pihak lain untuk jawab, BN juga yang dipersalahkan.

Kali ini, Guan Eng kena jawab 5 soalan sahaja dari Pasukan Komunikasi Strategik BN. Jawapan yang diminta pun mudah. Ya atau tidak sahaja. Mengapa susah sangat hendak jawab.

Guan Eng jawab Pulau Pinang hanya mencatatkan pendapatan sebanyak RM657.6 juta dari jualan tanah bagi tempoh 2008 hingga 2015. Ini jawapan yang kontradik, ini kerana
penjualan tanah kerajaan negeri di Bayan Mutiara dengan harga RM1.07 bilion pada 2011.

RM484 juta di Batu Kawan dijual kepada Aspen Vision pada 2014. 16 Disember 2016, YAB Lim turut dilaporkan mengesahkan Perbadanan Kemajuan Pulau Pinang (PDC) berjaya menjual tanah berharga RM1.94 bilion bagi tempoh 2008 hingga 2015.

Jumlah semua ini adalah RM3.49 billion, Guan Eng bagi jawapan RM657.6 juta sahaja. Nampak sangat kontradiknya. Samalah juga bila ditanya mengapa tanah dijual tanpa tender di Jalan Peel, Guan Eng menyalahkan MOF pula dalam kes itu.

Jawapan banglo Pinhorn, jawapan kenapa tidak duduk di rumah kerajaan, jawapan masalah banjir, jawapan 51 projek, jawapan tanah Jalan Peel, jawapan jumlah hasil tanah dan syarikat perunding terowong ini mencerminkan gaya putar belit Guan Eng.

DAP juga masih belum menjawab bagaimana pendapatan syarikat terowong cuma RM51.8 juta tetapi untung RM61.5 juta. Pelik, mana datang lagi RM9.7 juta itu? Duit apa?

Malulah sama, maklumat sekarang di hujung jari rakyat. Semua orang boleh nilai jawapan jawapan dari Guan Eng itu. Semuanya hanya putar belit sahaja. Jawapan tidak dijawab tetapi sibuk undang campurtangan asing untuk jatuhkan kerajaan Malaysia.

DAP dan Guan Eng memang pengkhinat kepada negara. Pulau Pinang habis digadai dan digondol. Rakyat Pulau Pinang harus bersuara desak Guan Eng letak jawatan dulu.

Kes dan skandal rasuahnya masih belum selesai. Guan Eng tidak layak bercakap soal DoJ dan hal hal lain. Jawab dulu hal di Pulau Pinang, sebelum hendak undang campurtangan asing di negara ini.

Guan Eng jangan menyibuk menjadi pengkhianat mengalih isu DoJ untuk menutup skandalnya sendiri di Pulau Pinang. Perbuatan menggadai dan mengondol tanah adalah perbuatan khianat terhadap kepercayaan yang diberikan oleh rakyat menerusi sistem demokrasi.

Oh ya, ramai terlupa. Setahun yang lepas, 29 Jun 2016, Guan Eng ditahan kerana skandal banglo. Pasti Guan Eng tengah risau kini. Menunggu saat dibicarakan. Oleh kerana tidak mahu rakyat ingat kes itu, maka Guan Eng menyibuk hal DoJ.

Rakyat kena hukum Ketua Menteri DAP yang bersikap pengkhianat ini dalam PRU14. Jangan bagi peluang lagi pada DAP.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana