Cubaan Jatuhkan PM Gagal, Parti Sendiri Semakin Rabak

Sejak 2012, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad cuba untuk menjatuhkan kedudukan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak. Pelbagai usaha dilakukan Mahathir termasuklah mengulangi pelbagai tuduhan yang dilemparkan oleh pembangkang terhadap Datuk Seri Mohd Najib.

Tahun demi tahun, corak serangan Mahathir juga semakin pelbagai. Dari sekadar memberi kenyataan, hari ini sudah berani menggunakan pihak asing untuk menyerang kerajaan. Kebanyakan usahanya adalah membabitkan pelbagai media asing yang diterima bulat-bulat oleh para penyokong dan pentaksubnya.

Di saat dia begitu sibuk untuk menjatuhkan kerajaan, tanpa dia sedari, parti yang diketuainya sendiri berada dalam keadaan bergolak dan koyak rabak. Manakan tidak, begitu banyak perseteruan wujud di dalam parti PPBM sejak awal penubuhannya lagi. Satu persatu masalah timbul yang langsung tidak pernah dipedulikan Mahathir.

Baginya, tujuan utamanya hanyalah untuk menumbangkan Datuk Seri Mohd Najib. Apa sahaj yang berlaku di dalam partinya samada ahli PPBM telah keluar beramai-ramai, perebutan kuasa dalam PPBM, kem A dan kem B di dalam PPBM mahupun perbalahan antara pemimpin dalaman PPBM, semuanya dipersetankan Mahathir yang seolah-olah tidak mahu ambil peduli akan masalah yang dihadapi oleh PPBM.

Bagi Mahathir, bulat dan iktikadnya hanyalah satu dan dia sendiri sudah tenggelam dalam nafsu serakah politiknya sendiri. Sehingga kini, tidak dapat dipastikan samada apa yang berlaku di dalam PPBM hari ini mampu diselamatkan lagi ataupun tidak.

Manakan tidak, segala keputusan dan pusat kuasa lebih tertumpu kepada Mahathir sendiri dengan menolak sebarang campurtangan dari Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yasin. Boleh dikatakan, apa sahaja yang diputuskan Mahathir wajar di ikuti manakala apa yang keputusan Muhyiddin atau sebarang campurtangan Muhyiddin dalam banyak isu kerap kali di lakukan oleh kebanyakan ahli PPBM.

Kini, apa yang boleh dikatakan adalah, nasib PPBM benar-benar tidak menentu. Masa depan parti yang kononnya mahu menumbangkan UMNO juga tinggal angan-angan Mat Jenin. Secara amnya, ramai pihak ingin melihat samada Mahathir mampu ataupun tidak meredakan ketegangan yang wujud di dalam PPBM atau terus membiarkan parti berkenaan hanyut bersama dengan nafsu kemaruknya dalam arena politik.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana