CITA-CITA AZMIN ALI YANG BONGKAK AKAN MENJATUHKAN MARUAHNYA SENDIRI

Kenyataan Azmin Ali yang mahu bertanding di Parlimen Pekan bagi mencabar PM Najib adalah sesuatu kenyataan yang bongkak.

Jika diperhatikan ada banyak faktor mengapa Azmin Ali boleh membuat kenyataan seperti ini. Antaranya adalah kerana dalam kemelut Pakatan Harapan sedang mencari calon yang layak untuk menjadi PM Interim atau PM kekal, Azmin Ali perlu menonjolkan dirinya sebagai Hero PH dan juga PKR.

Ini kerana jika dia dapat menumbangkan PM Najib di Parlimen Pekan, Azmin Ali akan diangkat sebagai pemimpin yang berpengaruh dalam PKR.

Tapi sebenarnya penyokong PH dan PKR jangan lupa bahawa selama ini Azmin Ali bukan Team Anwar Ibrahim dan dia antara individu yang sering mengkritik tindak tanduk Anwar Ibrahim sejak dia kecewa kerana tidak terpilih menjadi MB Selangor.

Namun PAS telah menyelamatkannya dan menganugerahkan jawatan MB tersebut kepadanya selepas penyingkiran tidak bermaruah dilakukan PKR dan PH terhadap Tan Sri Khalid Ibrahim.

Selain itu, kedudukan Azmin Ali di dalam PKR sendiri sebenarnya telah goyang dimana Wan Azizah selaku Presiden PKR tidak pernah mempelawa atau menghargai jasa Azmin Ali sepanjang dia berkhidmat sebagai MB Selangor atau Timb Presiden PKR itu sendiri.

Wan Azizah dan Anwar Ibrahim cuba memulaukan dan meminimumkan peranan Azmin Ali dalam PKR kerana tidak mahu Azmin Ali "LAWAN TAUKEH".

Gerakan untuk gulingkan Azmin Ali yang telah dilancarkan oleh pemimpin DAP dan EXCO serta ADUN yang berbangsa Cina juga telah dilancarkan. Mereka mensasarkan bahawa Azmin akan tersungkur dan akan dihalang untuk memegang jawatannya kembali selepas PRU-14 sekiranya PH dapat mengekalkan kemenangannya di Selangor.

Pengundi Cina dan India amat marah dengan tindakan Azmin Ali yang mengambil tindakan yang amat drastik terhadap beberapa isu sosial dan kebajikan terhadap golongan miskin dan sederhana. Manakala golongan pertengahan sering merungut Azmin Ali hanya mementingkan kroni dan menafikan hak kaum lain di Selangor.

Selepas ini sekiranya Azmin Ali bertanding di Parlimen Pekan ianya seolah-olah Azmin Ali telah menggali kuburnya sendiri di dalam sejarah politiknya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana