Siapa Kah Dia Ni!!!!! Anugerah Diterima Cynthia Tak Bernilai Pun Di Malaysia

Pengarah satu gerakan dikenali Membanteras Rasuah dan Kronisme (C4) Cynthia Gabrial yang menerima anugerah National Endowment for Democracy’s (NED) 2017 dari Amerika Syarikat (AS) tidak membawa apa-apa manfaat kerana anugerah berkenaan tidak bernilai langsung di negara ini.

Organisasi NED ini terkenal kerana ia memberikan dana kepada pihak tertentu di negara penerima yang mahu menjatuhkan kerajaan sedia ada dan menubuhkan kerajaan baru hanya kerana mahu berkuasa.

Di Malaysia, NED yang ada kaitan dengan Penyangak Mata Wang, George Soros dipercayai telah membiayai gerak kerja C4 untuk menjatuhkan Barisan Nasional (BN) yang diterajui oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kenyataan Cynthia yang menyatakan dia sedia dilabelkan sebagai agen negara asing atau agen Agensi Risikan AS (CIA) hanya bermotifkan politik untuk menjatuhkan kerajaan BN yang sudah begitu lama berbakti kepada rakyat.

Beliau kerap mengeluarkan kenyataan mengkritik dan menuduh kerajaan melakukan banyak perkara salah laku berpaksikan apa yang diperkatakan oleh parti pembangkang.

Salah laku dan perangai buruk pemimpin pembangkang tidak pula dikecam oleh Cynthia. Sebagai contoh, pihak C4 tidak langsung mendesak Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dari DAP untuk meletakkan jawatan kerana sudah terlibat dalam kes mahkamah melibatkan rasuah.

Budaya kronisme dan nepotisme yang diamalkan dalam parti DAP dan PKR juga langsung tidak disentuh oleh Cynthia.

Dalam DAP, pemimpinnya Lim Kit Siang memimpin di peringkat tertinggi dengan anaknya sendiri iaitu Guan Eng.

Dalam PKR pula, Presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengggerakkan parti dengan anaknya yang juga Naib Presiden PKR, Nurul Izzah serta bapanya bekas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim amat jelas satu contoh amalan kronisme.

Gerakan NED hanya melihat kepada keinginan kumpulan penentang ini untuk melawan kerajaan seterusnya berjaya menjatuhkan kerajaan yang diundi secara sah oleh rakyat dan kemudian mengambil alih pemerintahan tetapi perlu mengikut telunjuk pembiayanya biasanya Yahudi.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana