“SAYA MENYESAL SERTAI PARTI PRIBUMI.”

Kebebasan bersuara untuk anak muda, demokrasi diperjuangkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) adalah satu pembohongan, kata EXCO Angkatan Bersatu Anak Muda (ARMADA), Muhammad Hafiz Azhar.

Beliau sebelum ini secara terbuka mendesak Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden parti, Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi penjelasan mengenai isu yang membelenggu mereka.

Muhammad Hafiz yang akan dihadapkan kepada Lembaga Disiplin PPBM berkata, dia mengakui kesal menyertai parti terbabit, selain menyifatkan dirinya tersalah memilih perjuangan.
Malah, beliau tidak menolak kemungkinan meninggalkan parti itu jika dia terus dilayan secara tidak adil, sedangkan ‘kesalahannya’ hanyalah bertanya soalan yang diajukan oleh akar umbi.

DIFITNAH DALAM GRUP WHATSAPP

“Selepas saya ajukan soalan itu, pihak (dalam PPBM) yang tak berpuas hati arah cybertrooper hentam, fitnah saya, dikatakan saya pemakan dedak, gunakan gambar isteri dan anak saya.. .dalam kumpulan Whatsapp ARMADA pula, ada yang dakwa miliki maklumat nombor kad pengenalan isteri.

“Asalnya saya sangka ini perjuangan untuk mengubah nasib rakyat dan beri ruang anak muda bersuara, tapi lama kelamaan saya nampak (sebaliknya).
“Nasihat saya pada anak muda, fikir masak-masak (sebelum sertai PPBM), tengok apa yang jadi pada saya. Fikir-fikirlah, ” katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Muhammad Hafiz sebelum ini tampil mendesak Dr Mahathir memperjelaskan mengenai tuduhan kekayaan dimiliki anak-anaknya yang diperoleh dalam masa singkat, manakala Muhyiddin pula mengenai tuduhan skandal dengan seorang wanita.

Desakan itu disanggah Ketua ARMADA, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, yang mahu Muhammad Hafiz dirujuk kepada Lembaga Disiplin PPBM serta mendakwa dia tidak hadir mesyuarat sayap parti itu, manakala Mukhriz mendakwa perkara itu dirancang sejak awal oleh parti lawan, khususnya UMNO.

Mengulas dakwaan Mukhriz itu, Muhammad Hafiz menafikannya dan berkata bekas Menteri Besar Kedah itu yang bertanggungjawab membawanya masuk ke dalam parti dan menjadikannya sebagai EXCO ARMADA.

Muhammad Hafiz juga mendakwa dia tidak hadir ke mesyuarat diadakan kerana kecewa isu dibangkitkan hanyalah mengenai bagaimana mengeksploitasi isu semasa, tetapi tidak membincangkan mengenai gerak kerja.

“Contoh ketika isu Forest City, mereka bincang bagaimana mahu masuk ke dalam rumah penduduk dan bagi mereka marah, lori yang lalu menyebabkan debu yang bahaya pada kesihatan… nak main emosi orang saya tak minat, saya nak berjuang,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana