PAS TIDAKLAGI BERMINAT KERJASAMA DENGAN PPBM...HABIS LAH MACAM NAK JADI PRESIDEN PH

Selepas beberapa ketika, PAS menganggap jalan rundingan bersama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) menemui jalan buntu.

Ketua Penerangannya, Nasruddin Hassan berkata tindakan parti Tun Dr Mahathir Mohamad menyertai Pakatan Harapan (PH) dan sikap pemimpin itu sendiri menyebabkan PAS tidak lagi berminat untuk mengadakan kerjasama politik.

“Sehingga saat ini ia memang gagal. Ternyata apa yang berlaku ini mereka (PPBM) menzahirkan sikap mereka terhadap PAS. Dr Mahathir sendiri pun tidak berhenti menyerang PAS,” katanya kepada Antarapos, hari ini.

PPBM pada Mac lalu menyertai PH, meskipun pada ketika itu rundingan untuk bekerjasama dengan PAS sedang digerakkan.

Keputusan PPBM menyertai gagasan pembangkang itu mengeruhkan lagi rundingannya bersama PAS yang tegas tidak akan bekerjasama dengan mana-mana parti yang mempunyai hubungan dengan musuhnya, iaitu DAP dan Amanah.

Malah sikap Dr Mahathir, selaku Pengerusi PPBM yang menyerang dan mengkritik PAS membuatkan parti itu semakin ‘jauh hati’.

Bukan itu sahaja, selepas gagasan pembangkang itu semakin melebarkan pengaruhnya dengan penyertaan PPBM, PAS mendakwa budaya serang-menyerang semakin menjadi-jadi terhadap partinya.

“Sehingga kini tiada apa-apa perkembangan kerana PPBM komited dengan PH, sedang kita buat keputusan tidak akan sertai PH dan bekerjasama dengan mereka.

“Antara yang dibawa PH hingga kini adalah menjadikan PAS sebagai sasaran, menuduh dan fitnah kita. Serangan itu tidak membantu menjernihkan suasana, tidak kiralah ia datang daripada DAP, PKR… Kita lihat PPBM berpihak kepada PH,” ujar Ahli Parlimen Temerloh itu lagi.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana