MUHYIDDIN HANYA TUMPANG PENGARUH DR MAHATHIR

Muhyiddin tidak mempunyai pengaruh dan tidak layak menjadi Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), sebaliknya bekas timbalan perdana menteri itu sekadar menumpang pengaruh Dr Mahathir untuk mendapatkan sokongan rakyat.

Kepimpinan Muhyiddin terlalu lemah dan tidak ada aura. Sebagai contoh, dia datang berceramah di mana-mana pelusuk negeri tanpa kehadiran Dr Mahathir, repsonnya tidak sampai 100 orang datang sebab aura dia bergantung kepada Dr Mahathir sahaja.

Bekas-bekas pemimpin PPBM yang keluar parti juga menasihatkan agar mereka yang masih bersama dengan PPBM agar mencari jalan keluar atau keluar parti dan menyertai parti pembangkang lain kerana dalam PPBM terlalu banyak pemimpin tikam belakang. Amalan nepotism dan kronism juga menjadi amalan dalam PPBM yang tidak disukai ahli-ahlinya sehingga ramai di antara mereka sudah keluar parti dan hilang kepercayaan kepada pucuk pimpinan parti.

Krisis kepimpinan dan juga kemelut dalaman yang berlaku dalam PBBM merupakan faktor utama kepada pergolakkan yang berlaku dalam parti itu. Malah, ramai pemimpin dan bekas pemimpin PPBM turut berasa rimas dan tidak sukakan Muhyiddin dalam PPBM. Antara mereka adalah seperti Hamidah Osman, Khairuddin Abu Hassan, Mohd Anas Sudin, Anina Saadudin dan ramai lagi yang dilihat menentang Muhyiddin.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana