MAHATHIR TIDAK SESUAI & SUDAH LEPASI ZAMAN KEGEMILANGANNYA

Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata pencalonan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri tidak sesuai dan sudah melepasi zaman.

Lebih baik beri jawatan tersebut kepada calon baru yang masih muda dan bertenaga. Mampu meberikan idea-idea baru untuk pembangunan negara.

Tapi sekiranya Pembangkang terus dengan keputusan untuk mengekalkan Mahathir sebagai calon PM mereka, maka pembangkang akan mengalami masalah besar kerana perlu tunduk dengan desakan orang baru dalam perjuangan Pakatan Harapan.

Tapi memang benar, sejak kedatangan Mahathir ke dalam PH kem pembangkang itu terpaksa melupakan Anwar Ibrahim sebagai PM kerana mereka mempunyai jalan alternatif yang lain dengan memilih Mahathir atau kroni yang cuba diangkatnya.

Situasi ini memang tidak digemari oleh Anwar Ibrahim dan pengikutnya. Perpecahan dilihat berlaku dan sokongan yang diberikan kepada Mahathir akan melemahkan perjuangan kem pembangkang kerana Mahathir sebenarnya mempunyai misi peribadi lain dan bukan kerana mahu memperjuangkan isu Pakatan Harapan sebenarnya.

Sikap Mahathir yang tidak mahu mengangkat sepanduk Anwar PM ke 7 juga menggambarkan isi hati dan perjuangan yang palsu sedang bermain di dalam dirinya.

Reaksi yang diterima dari kalangan pemimpin parti pembangkang dan dari penyokong akar umbi mengakui Mahathir adalah punca kepada keretakan hubungan kerjasama di dalam parti yang ada dalam PH.

Mahathir tidak membawa sebarang pembaharuan melainkan hanya memburukkan nama Najib dan dasar kerajaan yang kononnya tidak baik. Tapi sebaliknya pentadbiran Mahathir selama 22 tahun juga bukanlah yang terbaik dan dirinya bergantung kepada keadaan dan nasib pada masa itu.

Ayuh.. tolak Mahathir
Share on Google Plus

About Melayu Berwawasan

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
Post a Comment