Mahathir Disyaki Dalang DOJ....Busuk Perangai Madey Ini

SEJAK kebelakangan ini Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamed menerima tamparan hebat apabila beliau ditolak sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan. Malah beliau turut ditolak dari dalam PPBM sebagai calon PM. Memang ini cukup memalukan bagi seorang “super senior” dalam politik tanahair.

Tiga Exco Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) PPBM telah menolak Mahathir. Mereka mempertikaikan banyak isu berbangkit yang sebelum ini enggan dijawab oleh pengerusi PPBM tersebut. Malah mereka mempertikaikan kelayakan beliau untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-7.

Exco Armada PPBM, Abd. Wahazir Abd. Wahab berkata, Dr. Mahathir tidak layak kerana DAP mempunyai lebih ramai wakil dalam Parlimen berbanding PPBM.

Sebelum ini DAP dengan tegas menolak keghairahan PPBM untuk memonopoli kepimpinan tertinggi Pakatan Harapan.

Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan, Lim Guan Eng berkata, hasrat PPBM mahu mendominasi jawatan Pengerusi dan Presiden dilihat sebagai tidak wajar tambahan pula parti itu baharu sahaja menganggotai Pakatan Harapan.

Dalam Kekalutan isu penolakan terhadap Mahathir, secara tiba-tiba Jabatan Kehakiman mengumumkan memfailkan aduan pelupusan sivil yang mencari pelucutan dan pemulihan kira-kira $ 540 juta aset yang berkaitan dengan konspirasi antarabangsa kononnyauntuk mencuci dana yang disalahgunakan daripada dana kekayaan Malaysia. Digabungkan dengan aduan pelucutan sivil yang difailkan pada bulan Julai 2016, yang memohon lebih daripada $ 1 bilion, dan aduan pelupusan sivil yang difailkan minggu lalu yang mencari kira-kira $ 100 juta dalam aset, kes ini mewakili tindakan terbesar yang dibawa di bawah Inisiatif Pemulihan Aset Kleptocracy. Aset yang kini tertakluk kepada pelucutan dalam kes ini hampir $ 1.7 bilion, “kata DoJ dalam kenyataan akhbar semalam.

Pengumuman itu dibuat oleh Penolong Penolong Peguam Negara Kenneth A. Blanco, Pemangku Pengacara AS Sandra R. Brown dari Central District of California, Penolong Pengarah Stephen E. Richardson dari Divisi Penyelidikan Pidana FBI, dan Deputi Kepala Don Fort dari IRS- Siasatan Jenayah (IRS-CI).

Dalam perkara ini Mahathir disyaki sebagai dalam yang cuba menghidupkan semula isu 1MDB yang sudah mati untuk mengalihkan perhatian rakyat Malaysia daripada masalah yang dihadapi oleh Pakatan Harapan yang mungkin melihatnya seperti Pakatan Rakyat dua tahun yang lalu.

Menurut portal Malaysia Today, ini sebenarnya merupakan babak dua pengumuman pertama DoJ, yang dibuat pada bulan Julai tahun lepas, dan percubaan terakhir dan lemah Tun Dr Mahathir Mohamad dalam menghidupkan semula isu 1MDB yang sudah mati dan cuba memastikan perkara itu terus hidup sehingga pilihan raya umum akan datang. Mahathir menyedari bahawa beliau tidak mempunyai apa-apa lagi untuk menyerang Perdana Menteri Najib Tun Razak sehingga beliau mengkaji semula isu 1MDB dengan harapan ia dapat membawa kembali masalah itu dan terus menggunakannya terhadap Najib.

Ketika serangan DoJ yang pertama kali dilancarkan pada bulan Julai tahun lepas, Mahathir meletakkan Tun Daim Zainuddin dan Kadir Jasin yang bertanggungjawab terhadap kempen publisiti. Lebih kurang setahun selepas rampasan kuasa pada Julai 2015 apabila Najib sepatutnya digulingkan dari pejabat. Malangnya, Kadir menggegarkan kempen publisiti dan serangan Julai 2016 DoJ gagal dan tidak ke mana-mana, membazirkan berjuta-juta dan kerja sepanjang tahun.

Malah menurut Malaysia Today, Cynthia mengatur pembiayaan PKR dari Soros, berbohong bahawa Perancis telah mengeluarkan waran tangkap untuk Najib, dan berada di belakang tindakan DoJ yang terbaru juga Selepas itu Mahathir meminta Cynthia Gabriel, Matthias Chang, Sivarasa Rasiah dan Clare Rewcastle Brown untuk mengambil alih. Sivarasa adalah peguam Anwar (yang memfailkan tindakan mahkamah semalam mengenai RM9.5 juta Najib yang dikatakan telah membayar Muhammad Shafee Abdullah) manakala Cynthia ada kaitan dengan Amerika Syarikat. Pada tahun 1999, Cynthia menganjurkan pembiayaan PKR dan dia mengatur agar George Soros membiayai kempen pilihan raya umum PKR 1999. Oleh itu Amerika Syarikat secara praktikal adalah lapangan tempat beliau bermain.

Verified Complaint for Forfeiture dikatakan disusun oleh Sivarasa dan Matthias, selepas itu Cynthia menyerahkannya kepada Sandra Brown, Pemangku Peguam A.S. Daerah Pusat California. Sandra adalah orang yang sama yang terlibat dalam operasi tahun lepas. Seminggu yang lalu salinan dokumen ini diberikan kepada Mahathir dan Clare. Oleh itu, setiap orang telah disiapkan dengan betul untuk serangan semalam. Apabila beliau menerima dokumen tersebut, Mahathir berkata, “Kali ini kita habiskan Najib” menurut Raja Petra Kamaruddin lagi.

Untuk makluman, DoJ tidak pernah menghubungi Malaysia atau meminta bantuan Malaysia. DoJ menyedari bahawa ini adalah tindakan sivil dan bukan tindakan jenayah yang mereka akan merasa janggal untuk bercakap dengan Malaysia. Oleh kerana perkara itu melibatkan sesuatu yang berlaku di tanah AS, dan kerana ia adalah tindakan sivil dan bukan tindakan jenayah, maka apakah urusannya di Malaysia?

Menurut pakar undang-undang yang telah meneliti dokumen DoJ mengatakan bahawa saman itu cacat dan tidak benar. Mereka berpendapat ia serupa dengan apa yang mereka lakukan kepada Hillary Clinton hanya tiga hari sebelum pilihan raya presiden, yang menyaksikan dia kalah dalam pertandingan itu. Ringkasnya, ia lebih bersifat politik daripada undang-undang tetapi memandangkan sasarannya adalah politik maka ini akan memenuhi objektif tersebut.

Kita juga sedia maklum bahawa tuduhan itu sendiri dikitar semula dari tahun lepas dan tidak mengandungi sesuatu yang baru. Banyak tuduhan yang sangat peribadi dan tidak perlu dan rujukan yang tidak wajar kepada perkara-perkara tertentu yang hanya berkaitan dengan manipulasi politik.

Ini dilihat sebagai pelanggaran serius terhadap peraturan DoJ oleh pihak pendakwa tertentu dari California yang motivasinya melampaui tujuan merampas aset dalam tindakan rampasan sivil ini. Tindakan DoJ nampaknya telah direkayasa untuk melaksanakan kecaman politik maksimum kepada politik domestik Malaysia dengan niat untuk menjejaskan kerajaan.

PRU14.tv amat bersetuju dengan kenyataan Malaysia Today bahawa pengumuman kedua DoJ ini merupakan wayang kulit atau persembahan silap mata untuk membuatkan rakyat Malaysia melihat perkembangan terbaru ini daripada melihat Pakatan Harapan dan perhatikan gabungan pakatan pembangkang akan hancur, seperti yang berlaku kepada Pakatan Rakyat dua tahun lalu. Ini dipanggil senjata pemusnah besar-besaran(WMD) dan ia telah terbukti sangat berkesan untuk mengalihkan perhatian orang kepada perkara lain. Inilah yang berlaku apabila Mahathir terdesak.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana