Kadir yang kononnya pakar strategi media Mahathir yang menjalankan tugas seperti orang kampung dan terlalu sombong

Mahathir jelas sangat gelisah kerana dia bukan sahaja mengadu bahawa dirinya diserang hendap dan diaibkan oleh PKR, beliau juga mengadu bahawa Muhyiddin Yassin tidak melakukan apa-apa kerja dan menghabiskan masa beliau pergi bercuti manakala anaknya, Mukhriz, tidak serius dan menyerahkan kepada Mahathir untuk melakukan semua kerja. Mahathir mengeluh bahawa Muhyiddin dan Mukhriz mahukan kuasa terhidang di depan mata mereka.

Tiada apa yang berlaku seperti apa yang Mahathir telah rancangkan. Pada tahun 2014, apabila Mahathir melancarkan serangan pertama ke atas Najib dengan laporan polis Khairuddin Abu Hassan terhadap 1MDB, beliau telah berjanji bahawa dalam tempoh enam bulan atau lebih Najib akan habis dan Muhyiddin akan menjadi Perdana Menteri dengan Mukhriz sebagai nombor dua. Itu adalah 30 bulan yang lalu dan mereka masih jauh dari menyingkirkan Najib.

Kadir merancang strategi media dengan Jahabar Sadiq dari The Malaysian Insight
Mahathir berkata, beliau tidak akan bertanding dalam pilihan raya umum akan datang. Sekarang dia berkata dia menawarkan dirinya sebagai calon Pakatan Harapan untuk Perdana Menteri. Ini bermakna dia merancang untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang. Oleh itu Mahathir perlu mengisytiharkan kerusi mana yang beliau akan bertanding kerana jika beliau bertanding kerusi lamanya iaitu Kubang Pasu maka dia akan kalah teruk.

Jika Mahathir bertanding di kerusi lamanya Kubang Pasu, dia akan menghadapi pertandingan tiga penjuru dengan Mohd Johari Baharum dari Umno yang akan menang 60% undi. PAS akan menang 30% manakala Mahathir akan berjuang untuk memenangi hanya 10% undi. Jika itu adalah apa yang akan berlaku maka lebih baik Mahathir meletakkan pistol ke kepalanya dan tarik picu. Ianya akan menjadi kurang menyakitkan.

Atau mungkin Mahathir boleh bertanding kerusi 90% Cina di Pulau Pinang dan DAP boleh memberitahu orang Cina untuk mengundi Mahathir. Dengan cara ini Mahathir boleh yakin untuk menang walaupun itu akan menjadikan dia MP milik Cina. Memang Pakatan Harapan adalah milik DAP maka perkara tersebut tidak penting lagi.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana