INILAH KEBENARANNYA!!!!! KERAJAAN BERI BANTUAN KEPADA RAKYAT TANPA MENGIRA BANGSA DAN AGAMA – YAHYA

Kerajaan sentiasa memberi bantuan dan sumbangan kepada semua rakyat tanpa mengira bangsa, budaya dan agama, kata Timbalan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Yahya Hussin.

Beliau berkata semua pemimpin dalam kerajaan Barisan Nasional (BN), khususnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman sentiasa menyokong apa sahaja perayaan yang akan di adakan di negara ini, termasuk di Sabah.

“Apa sahaja perayaan yang diadakan, Najib atau Musa akan hadir tanpa mengira bangsa, agama dan budaya. Selain itu mereka akan menyokong dengan memberi bantuan atau sumbangan untuk menjayakan majlis berkenaan,” katanya ketika berucap pada majlis penyampaian sumbangan dan berbuka puasa, di Masjid Nur Al Jannah, Petagas dekat sini, hari ini.

Pada majlis itu seramai 520 anak yatim, warga tua dan asnaf daripada Pusat Daerah Mengundi Tengah Padang, Petagas menerima sumbangan Ramadan berupa wang tunai serta pakaian daripada kerajaan negeri Sabah.

Mengulas mengenai majlis itu, Yahya berkata ia akan diadakan setiap tahun apabila tiba bulan Ramadan.

“Namun pada kali ini kami adakan majlis ini dengan sedikit kelainan. Pada tahun lepas kami buat majlis ini secara serentak untuk seluruh Parlimen Putatan. Tetapi pada kali ini kami adakan secara berperingkat mengikut pusat daerah mengundi,” katanya.

Beliau berkata majlis itu dapat diadakan setiap tahun disebabkan kerajaan sentiasa prihatin kepada rakyat yang memerlukan bantuan.

“Selain itu kami dapat adakan majlis ini setiap tahun kerana keadaan negara kita yang sentiasa harmoni di bawah kerajaan BN,” tambahnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana