DAIM DALANG BAYAR CLINTON FOUNDATION UNTUK GERAK TINDAKAN DOJ


Apabila keadaan menjadi terdesak , maka orang yang terdesak akan melakukan perkara terdesak juga.

Bayangkan setelah sekian lama, lebih kurang 2 tahun , kempen menjatuhkan Perdana Menteri Malaysia masih belum menjadi kenyataan lagi.

Setelah bertukar parti, keluar parti, mencium kaki musuh membayar ratusan juta kepada media asing , orang yang mahu di gulingkan oleh Tun Mahathir dan Daim dengan isu ciptaan perniagaan yang di politik kan  ,”mangsa” mereka masih belum dapat di gulingkan lagi.

Setelah jutaan rakyat Malaysia di tipu dengan kisah kebencian , orang yang di sasar ia itu Najib Razak, Presiden Parti Melayu UMNO masih belum dapat di tumbang kan.

Atas sebab itu maka tindakan luar batasan , terpaksa di laksanakan. Hatta muncul lah kisah dongeng 1MDB dan DOJ.

Untuk pengetahuan isu di bangkit oleh Department of Justice (DOJ) kerajaan Amerika ini sebenar nya ada lah ulangan dari muncul nya kali pertama pada 20 Julai 2016.

Kini tersebar luas pula bahawa DOJ membangkitkan kes ini atas sebab  mungkin ada pihak dari Malaysia telah membayar nya.

Seorang penulis terlenal ia itu Raja Petra Kamarudin , yang menuis di ruang nya di Malaysia Today telah mendakwa isu DOJ ada lah isu mainan Tun Daim dan Tun Mahathir.

Beliau menulis bahawa 2 orang ini ada lah dalang di sebalik ungkitann isu .

Dalam tulisan nya pada tajuk “Mahathir is playing his last card in futile attempt to outs Najib” bertarikh 17 Jun, beliau mendakwa atas sebab menyangka PRU14 akan berlangsung dalam beberapa bulan , maka pihak Tun Mahathir mahu isu 1MDB menjadi bualan semula oleh rakyat Malaysia kerana isu 1MDB telah tidak lagi menjadi isu hot.

Tambah lagi, dalam masa beberapa minggu , laporan berkenaan wang negara yang hilang dalam perjudian mata wang oleh kedua Daim dan Tun Mahathir akan di bentang kan.

Maka , atas mahu isu yang di bawa DOJ ini “oveshadow” isu kehilangan wang Rakyat FOREX maka itu lah sebab nya tiba tiba kes DOJ pula muncul.

Raja Petra Kamaruddin turut mendakwa Mahathir telah mengarah kan Tun Daim membayar sejumlah wang US5 juta melalui beberapa pihak dimana akhir nya dapat ke tangan “Clinton Foundation” di mana mereka ini akan membantu gerakan untu DOJ mengungkit isu 1MDB.

Selain itu , penulis Malaysia Today itu turut mendakwa bahawa Ketua Armada PPBM Syed Saddiq telah membocorkan rahsia kepada 3 EXCO Armada nya berkenaan rencana jahat kedua Tun itu.

Kini jelas dan nyata , kesemua hal berkenaan 1MDB dan kisah kisah berkenaan ada lah permainan individu desperado dari Malaysia sendiri yang amat terdesak untuk merampas jawatan Perdana Menteri demi menggunakan jawatan itu untuk banyak erkara tersekat dan terhalang untuk di bawa pulang.

Dari awal lagi semenjak dokumen Xavier Justo perlu di godam dan di ubah sudah terlihat bahawa ia ada lah isu ciptaan dan persepsi.

Tambah lagi Tun Mahathir sendiri tidak berani membawa kes konon ada kecurian wang 1MDB masuk ke dalam akaun Najib ke mahkamah. Ini kerana Tun Mahathir hanya mahu bermain dengan perspesi pada minda rakyat.

Selain itu Tun Mahathir sendiri sedar Najib menunggu nya di mahkamah dengan counter claim yang boleh memalukan Tun sendiri serta saman ganti rugi berbillion.

Kini sah dan nyata bahawa portal Malaysia Today telah menelanjangkan Tun Daim dan Tun Mahathir, sekian lama pun portal ini bercerita berkenaan wang yang dibawa lari keluar negara masih belum dapat di bawa masuk atas sebab kuasa Perdana Menteri belum dapat di perolehi untuk meluluskan nya masuk kedalam sistem kewangan negara.

Sekian lama Tun Mahathir tidak pernah melayan MToday dan tidak menjawap lansung isu yang di bangkitkan nya , mungkin jika di layan maka lebih ramai rakyat yang tidak berbahasa Inggeris akan dapat tahu kisah kisah wang di bawa lari keluar dan macam macam lagi.

Rakyat tentu sedang memerhatikan apa tindakan selanjut nya kedua Tun itu setelah rencana sulit telah di dedah dan di bongkar. Wang telah di bayar kepada agensi Amerika untuk buat kerja onar.

Jika gelaran pengkhianat tidak sesuai , gelaran apa pula yang selayak nya di beri kepada mereka mereka ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana