ADA MUSLIM ‘TUKAR’ AQIDAH DENGAN WANG, PANGKAT – PAS

Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hassan mendedahkan apa yang didakwanya mengenai kewujudan sikap orang Islam yang sanggup menukar aqidah mereka dengan wang dan pangkat.

Tanpa menamakan mana-mana individu, Nasrudin pada masa yang sama turut menegaskan, usaha sesetengah pihak untuk menyebar, tubuhkan negeri atau bandar berasaskan agama selain Islam adalah bertentangan dengan perlembagaan negara.

“Malang, ada muslim gamak pertahan. Mereka hilang sensitiviti. Tiada harga diri. Aqidah ditukar dengan wang dan pangkat.

“Islam agama Persekutuan. Ia dimuktamadkan oleh perlembagaan negara. Agama lain boleh diamalkan oleh penganutnya dalam mana-mana bahagian persekutuan secara aman.

“Namun untuk sebar malah tubuhkan sebuah negeri atau bandar berasaskan agama selain Islam adalah bertentangan dengan Perlembagaan Negara,” katanya dalam laman Facebook milik beliau.

Nasrudin dipercayai merujuk kepada laporan oleh blog yang memetik pandangan Naib Pengerusi Kebangsaan DAP, Senator Dr Ariffin Omar bahawa tiada apa yang perlu dirisaukan jika Pulau Pinang menjadi bandar Kristian.

Laporan itu memetik persoalan yang ditimbulkan oleh Senator Tan Sri Ibrahim Abu Shah mengenai aktiviti evangelisme dalam negara yang tertera dalam rekod Hansard perbahasan pada 19 April 2017 di Dewan Negara.

Mengulas lanjut, Nasrudin berkata, usaha untuk menjadikan Pulau Pinang sebagai bandar Kristian adalah isyarat jelas gerakan Kristianisasi yang lebih radikal melalui gerakan Evangelis Kristian sedang giat beroperasi.

“Menjadikan Pulau Pinang sebagai bandar Kristian dengan hasrat mahu meminda Perlembagaan negeri adalah isyarat jelas bahawa gerakan Kristianisasi bahkan lebih radikal melalui gerakan Evangelis Kristian sedang giat beroperasi.

“Bangkitlah ummah,” seru Nasrudin dalam laman yang sama.

Dakwaan Agenda Kristian

Sebelum ini, DAP juga dituduh memperjuang agenda Kristian apabila Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Mohd Zuhdi Marzuki yang mahu DAP memberi reaksinya berhubung sebuah buku hasil tulisan Iain Buchanan bertajuk ‘Sang Nila Utama and the Lion of Judah: Dominionism and Christian Zionism in Malaysia’.

Mohd Zuhdi mendakwa buku Buchanan, yang diterbitkan pada tahun 2015, menyebut dengan jelas tentang pembabitan pemimpin-pemimpin DAP seperti Lim Guan Eng dan Hannah Yeoh.

“Sebagai contohnya pada mukasurat 26 hingga mukasurat 34, di bawah tajuk kecil ‘Dominionism: Lesson from Penang’, penulis menyebut tentang kaitan kerajaan Pulau Pinang yang diketuai oleh DAP.

“Nama Lim Guan Eng dan Hannah Yeoh turut disebut di bawah tajuk kecil ini. Pusat Penyelidikan PAS melihat pendedahan buku ini yang memalitkan DAP khususnya dengan gerakan ‘dominionism’ adalah perkara yang lebih utama untuk mereka jawab,” kata Mohd Zuhdi lagi.-Malaysiakini

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana