WAKIL DAP DAKWA ZAIRIL DAN DYANA DIFITNAH OLEH CYBERTROOPERS NAJIB

Salah mereka sendiri timbulkan, namun seperti kebiasaan puak pembangkang akan menyatakan sebaliknya dengan memutar belit dan menunding jari kepada pihak lain untuk dipersalahkan. Inilah sikap muka tembok dan tidak sedar diri yang ditonjolkan puak pembangkang.

Jika sebelum ini dalam Sidang Negeri (DUN) Pulau Pinang bertukar kecoh selepas wakil rakyat pembangkang dan kerajaan negeri bertegang urat berhubung dakwaan Barisan Nasional (BN) menggunakan wanita sebagai simbol seks.

Perkara itu dilihat sengaja dibangkitkan ADUN Seri Delima R.S.N Rayer ketika sesi perbahasan dipercayai merujuk kepada kontroversi kenyataan yang dibuat Ahli Parlimen Tasek Gelugor Datuk Shabudin Yahaya sebelum ini berkenaan perkahwinan dengan mangsa rogol.

Tidak puas hati dan menyifatkan dakwaan Rayer itu sebagai biadap, ADUN Teluk Bahang Datuk Shah Headan Ayoob Hussain Shah bangkit mempertikaikan tuduhan tersebut.

Kali ini dua wakil rakyat yang sama berperang mulut sekali lagi, apabila ADUN Seri Delima itu mendakwa Dyana Sofya dan Zairil Khir Johari difitnah oleh Cybertroopers Datuk Seri Najib Tun Razak.

Insiden tersebut berlaku sewaktu Shah Headan yang pada ketika itu sedang membangkitkan hal melibatkan integriti pemimpin pembangkang dengan mendakwa mempunyai gambar-gambar melibatkan pemimpin Pakatan Harapan telah dicabar oleh RSN Rayer supaya mengemukakan bukti yang dimaksudkan.

Setelah dicabar berulang kali, Shah Headan kemudiannya menunjukkan sekeping gambar mesra yang mirip Dyana dan Zairil yang baru-baru ini telah tular di media sosial.

Susulan itu, RSN Rayer kemudiannya bangkit dan melempar tuduhan bahawa penyebaran gambar terbabit adalah kerja-kerja jahat cybertroopers UMNO dan ianya di “super imposed” kan.

“Ini kerja cybertroopers UMNO,” dakwa ADUN Seri Delima.

Bagaimanapun, tuduhan tanpa bukti yang dibuat oleh RSN Rayer itu jelas sekali memperlihatkan sikap tidak bertanggungjawab pimpinan Pakatan Harapan khususnya dalam hal membabitkan integriti para pimpinannya.

Sedangkan diwaktu banyak serangan-serangan liar lain yang dibuat terhadap pimpinan negara , pemimpin Pakatan Harapan sentiasa menyokong malah tidak pernah sama sekali mempertikaikan tentang kesahihan penyebaran sama ada maklumat mahupun kebenaran sesuatu gambar yang di sebarkan.

Jika benar pemimpin Pakatan Harapan berpegang kepada prinsip CAT yang kini sudah mati di Pulau Pinang, maka sudah tentunya RSN Rayer akan mendesak supaya satu siasatan dilakukan oleh mana-mana pihak berkuasa bagi memastikan kesahihan gambar yang dikemukakan.

Bukannya membuat tuduhan liar dan menyalahkan cybertroopers UMNO seperti mana yang didakwa beliau semalam. Tindakan ini jelas memperlihatkan sikap ‘double standard’ pimpinan Pakatan Harapan yang sentiasa mahu menyalahkan UMNO dan kerajaan Barisan Nasional tetapi cuba menutup pekung di rumah sendiri.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana