PORTAL SERTA PENULIS MESRA PAKATAN SEDANG MENYERANG PAS SEKALI LAGI

Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 2 Mei 2017

Portal dan penulis mesra Pakatan sedang menyerang PAS sekali lagi.

Hari ini terdapat satu artikel oleh “Pakar” yang mengatakan bahawa usaha PAS untuk menghadkan jawatan PM hanya kepada orang Islam adalah merendahkan martabat dan tidak berperlembagaan.

Dalam artikel itu, tiga “pakar-pakar” yang dipetik ialah:

1. Peguam kebebasan sivil Syahredzan Johan yang telah mempertahankan hak Lim Guan Eng untuk “menjelaskan” kepada orang ramai mengenai kes rasuahnya walaupun Peguam Negara telah jelas memberi amaran kepada LGE tentang menghina mahkamah dan membuat sumpah palsu.

2. Peguam kebebasan sivil yang berpangkalan di Sabah Tengku Fuad Ahmad yang juga adalah peguam untuk semua orang-orang yang didakwa di bawah Akta Hasutan semasa mereka memimpin pergerakan yang bersifat menghasut, Sabah Sarawak Keluar Malaysia (SSKM).

3. profesor undang-undang perlembagaan Dr Abdul Aziz Bari, yang sebelum ini berdiri pada PRU13 bagi kerusi Sabak Bernam di bawah PKR dan yang kebetulan telah menyertai DAP pada bulan Julai 2015 – berkemungkinan untuk menjadi calon di Selangor.

Jika anda membaca Mkini, anda akan melihat bahawa Mkini tidak pernah merujuk Aziz Bari sebagai bekas calon PKR atau DAP tetapi sebagai “pakar undang-undang perlembagaan”. Begitulah berbohongnya Mkini.

Yang peliknya bagaimanapun, semua 3 “pakar-pakar” ini hanya menghentam PAS kerana bersifat merendahkan martabat apabila mengatakan bahawa tidak ada orang bukan Islam yang boleh menjadi PM tetapi “pakar-pakar” ini atau mana-mana “pakar-pakar” yang pernah berkata apa-apa mengenai pengisytiharan unilateral Lim Guan Eng hanya 4 hari yang lalu bahawa tiada orang bukan Islam yang mahu menjadi PM, yang sama bersifat merendahkan martabat kepada orang bukan Islam.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana