PENGERUSI PROGRAM MALAYSIA BERSELAFIZI DAN PORTAL BERITA MOHON MAAF

Pengerusi Program Malaysia Berselawat Datuk Syed Mehdhar Syed Abdullah menggesa Naib Presiden PKR Rafizi Ramli dan seorang wartawan portal berita untuk tampil memohon maaf secara terbuka kepada beliau bagi membersihkan namanya susulan dakwaan dan laporan salah yang dikeluarkan kedua-dua individu itu.

Ini susulan dakwaan yang dikeluarkan Rafizi pada Selasa yang mendakwa Pengerusi Yayasan Al-Abrar menerima RM5 juta menerusi akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang secara tidak langsung mengaitkan dirinya sebagai pengerusi yayasan tersebut.

Menjelaskan perkara itu, Syed Mehdhar menafikan pernah memegang jawatan sebagai pengerusi yayasan tersebut seperti yang didakwa oleh kedua-dua individu berkenaan.

“Saya hanya dilantik sebagai Pengerusi Program Malaysia Berselawat oleh pihak Yayasan Al-Abrar bagi tujuan mengendali, mengurus dan memastikan program berkenaan berjalan lancar di Stadium Bukit Jalil, pada 7 Dis 2013.

“Istilah pengerusi yayasan dan pengerusi program tersebut merupakan dua perkara yang jelas berbeza, pengerusi program dilantik oleh pihak penganjur iaitu Yayasan Al-Abrar yang bersifat sementara manakala pengerusi yayasan adalah suatu jawatan yang dipegang berdasarkan ketetapan yayasan,” katanya dalam satu kenyataan, di sini Isnin.

Rentetan dakwaan tersebut, Syed Mehdhar berkata beliau dihubungi wartawan portal itu untuk mendapatkan penjelasan namun kenyataannya diputar belit dan ditular dengan laporan berita bertajuk “Saya tidak pasti kerana tak jaga akaun, kata Pengerusi Yayasan Al-Abrar pada Rabu lalu.”

“Tajuk tersebut memberi gambaran secara langsung atau tidak langsung kepada umum bahawa saya selaku Pengerusi Yayasan Al-Abrar tidak tahu menahu mengenai akaun, sumber dan aspek pengurusan kewangan yayasan itu tetapi hakikatnya saya bukanlah pengerusi yayasan seperti dakwaan kedua-dua individu tersebut,” katanya.

Justeru Syed Mehdhar berkata Rafizi dan wartawan tersebut perlu memohon maaf secara terbuka bagi membersihkan nama baik, maruah dan kredibilitinya yang tercalar akibat fitnah tersebut.

“Kedua-dua mereka perlu membuat semakan dan siasatan terperinci dengan mendapatkan sumber maklumat yang tepat dan sah di sisi undang-undang berhubung hal ehwal pendaftaran pertubuhan Yayasan Al-Abrar terlebih dahulu sebelum membuat apa-apa dakwaan dan tulisan terhadap saya,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana