Pakatan takut nak tendang PAS di Selangor...Wan Azizah Turut Goyang YB Akan Datangnya

Kerajaan Selangor akan berjalan seperti biasa walaupun hubungan politik antara PAS dan PKR berakhir.

Ini kerana PAS yang minta cerai tidak mahu berundur daripada kepimpinan negeri manakala kerajaan Pakatan yang diterajui PKR dan DAP terlalu takut untuk 'mengoncang' PAS kerana bimbang hilang kerajaan negeri.

PAS mempunyai 13 DUN bila-bila masa boleh 'menyusahkan' Pakatan jika bertindak keluar daripada kerajaan Selangor.

Menurut Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, pihaknya sedia maklum dengan keputusan Majlis Syura Ulama PAS semalam membatalkan hubungan politik mereka walaupun pelbagai usaha telah dilakukan untuk mengekalkan muafakat politik demi memenuhi aspirasi rakyat.

“PKR tidak pernah mengkhianati prinsip tahaluf siyasi semenjak terbentuknya muafakat politik.

“Sementara PKR berusaha secara muafakat dengan parti-parti politik untuk menawan Putrajaya, PKR juga komited dan tuntas mempertahankan kerajaan-kerajaan negeri iaitu Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor,” katanya, dalam satu kenyataan.

PAS melalui Majlis Syura Ulama parti itu semalam memutuskan hubungan dengan PKR susulan terdapat pelanggaran syarat-syarat tahaluf siyasi oleh PKR.

“Perkembangan terbaru ini tidak sama sekali menjejaskan kerajaan negeri Selangor memandangkan kerajaan negeri hari ini mendapat mandat penuh rakyat negeri Selangor.

“Kerajaan Negeri Selangor di bawah kepimpinan Menteri Besar Mohamed Azmin Ali akan terus berfungsi seperti biasa untuk fokus membangun negeri dan memakmur rakyat,” kata Dr Wan Azizah.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana