ORANG CINA DAH MELABUR KE MALAYSIA SEJAK 2,000 TAHUN DULU, PERNAH MEREKA SERANG KITA?

Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 16 Mei 2017



Mahathir: China tak boleh tetapi Jepun boleh walaupun pernah menyerang, merampas negara, membunuh, merogol dan menyeksa jutaan orang Malaysia

Salah satu propaganda utama semasa Pakatan Harapan – terutamanya Pribumi adalah mereka mahu menakut-nakutkan orang Melayu menggunakan China.

Ini jelas satu usaha untuk mencemarkan kejayaan yang dicapai oleh PM Najib dan Kerajaan semasa dalam memperluaskan perdagangan dan pelaburan dari China – yang kini menjadi ekonomi dan pasaran terbesar di dunia – dan akan menjadi pemacu utama pertumbuhan, kemajuan dan kemakmuran pada Malaysia untuk dekad yang akan datang.

Oleh itu, adalah aneh bahawa Mahathir sendiri pernah berkata bahawa tiada apa yang perlu dibimbangkan tentang perdagangan dan pelaburan China kerana mereka hanya ke sini untuk berdagang: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1981930168692434&set=a.1391116647773792.1073741829.100006264096443&type=3

Dalam satu lagi pusingan U yang dramatik, jika anda mendengarkan Mahathir dan Pribumi sekarang ini, mereka akan mengatakan bahawa pelaburan China bermakna bahawa mereka akan merebut semua tanah dan pekerjaan di Malaysia dan kemudian menindas rakyat Malaysia.

Seperti yang Mahathir katakan, orang Cina telah berdagang dan melabur di Malaysia selama 2,000 tahun dan tidak pernah sekali pun mereka menyerang atau menghantar pasukan untuk membunuh mana-mana rakyat Malaysia.

Tetapi negara yang pastinya telah menyerang, membunuh, merompak, merogol, merampas semua tanah dan menyebabkan penderitaan kepada jutaan rakyat Malaysia ialah Jepun semasa mereka berjaya menceroboh dan menduduki Malaysia selama 3 1/2 tahun dari 1941 hingga 1945.

Namun, hanya 38 tahun selepas itu Mahathir melakukan pelbagai urus niaga, kebanyakkannya pada bahagian strategik utama kepentingan negara, dengan Jepun.

Mahathir membenarkan Jepun untuk mengambil kepentingan dan melabur dalam kilang keluli negara (Perwaja), syarikat kereta nasional (Proton), lapangan terbang nasional kita (KLIA), infrastruktur pembetungan negara, loji kuasa negara (Kenyir dan Port Dickson Power), infrastruktur air kita (Pahang – Projek Pemindahan Air Mentah Selangor) dan banyak lagi.

Malah, wang Jepun juga telah digunakan untuk membiayai PTPTN dan pembiayaan hutang kita dan tabung modal usaha niaga negara (MDV dan MAVCAP).

Malah, Mahathir juga secara peribadi berurusan dengan rakyat Jepun, Jiro Suzuki yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif MDV dan MAVCAP, apabila beliau memulakan perniagaan bakeri beliau.

Dengan menggunakan logik Mahathir dan Pribumi maka anda perlu takut negara yang telah berdagang dengan kita untuk 2000 tahun dan tidak pernah sekali pun menyerang atau mengancam atau mencuri mana-mana tanah atau membunuh mana-mana rakyat Malaysia.

TETAPI anda tidak perlu takut dengan negara yang telah menyerang, membunuh, merompak, merogol, merampas semua tanah dan menyebabkan penderitaan yang sangat dasyat dan menakutkan berjuta-juta rakyat Malaysia hanya 38 tahun sebelum itu?

Kenapa logik Mahathir dan Pribumi tidak masuk akal? Apa kebodohan ini?

Atau adalah segala-galanya yang Mahathir kini katakan atau lakukan adalah pembohongan yang hanya didorong oleh agenda dan dendam peribadi dengan mengorbankan kemajuan dan kemakmuran Malaysia?

Tidak hairanlah salah seorang daripada Sultan terkemuka telah secara terbuka mengutuk Mahathir dan partinya sebagai virus kepada Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana