Guan Eng sesat... herat orang dalam PAS sesat sama - Pemuda PAS

Lim Guan Eng adalah orang yang sesat apabila menyatakan PAS sesat dalam perjuangan politik kerana mengisytihar DAP sebagai musuh utama parti itu.

Menurut Naib Ketua Pemuda PAS, Ahmad Fadhli Shaari berkata, Setiausaha Agung DAP itu sebenarnya yang sesat kerana tiada seorang pun kepemimpinan utama pada muktamar PAS yang lalu membuat pengisytiharan DAP sebagai musuh utama parti.

"Ia hanyalah kenyataan yang disebut oleh salah seorang perwakilan saja dan tidak bererti ia menjadi pendirian parti.

Muktamar PAS berjalan dengan semangat demokratik dan membenarkan para perwakilan melontarkan pandangan tanpa perlu menggelarkan dirinya sebagai parti demokratik.

"Namun, apabila tuan (Guan Eng) menyatakan bahawa PAS telah 'sesat' semata-mata kerana menganggap DAP sebagai musuh utama, maka ia memerlukan kepada sedikit pembetulan.

"Hakikat yang sebenarnya, tuan (Guan Eng) yang telah sesat sebelum ini sehingga turut sama mengheret beberapa pihak yang sebelum ini di dalam PAS untuk ikut sama tersesat," katanya dalam satu kenyataan, Selasa.

Sebelum ini, Guan Eng dilaporkan menyatakan tindakan PAS mengisytiharkan DAP sebagai musuh utama pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) menunjukkan parti itu 'sesat' dalam berpolitik, selain hanya menguntungkan Barisan Nasional (BN).

Guan Eng juga menganggap tindakan PAS sebagai tidak masuk akal dan dari segi perjuangan politiknya telah sesat jalan serta lupa siapa kawan dan siapa lawan kerana sepatutnya musuh utama PAS adalah BN.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana