DIA SUMBAT.... DIA TUDING ORANG LAIN... DIA PUSING.... DIA TURN PADA YANG LAIN... DIA KENYANG... BUKAN KRONI DITENDANG.

Mungkin kepada mereka yang tegar berpaksikan pembangkang khususnya DAP sememangnya ini yang mereka mahukan. Akhirnya Mahatir sedikit demi sedikit menampakan susuk mukanya yang sebenar tanpa disedari oleh beliau sendiri. Biar kita nilai sendiri siapa Mahatir kini. Bertambah pelik apabila dia buat seolah-olah tiada apa-apa menandatangani kebebasan Anuar Ibrahim. Timbul persoalan, kenapa kini? apa yang dia buat semasa Mahatir seorang Perdana Menteri selama 22 tahun dahulu? Kenapa tidak pernah mahu melepaskan Anuar?

JAWAPANYA MUDAH, SEBAB SEWAKTU ITU DIA TERLALU ANGKUH SIBUK MENJAGA KEPENTINGAN DIRI TERUTAMA DALAM PARTI. TETAPI APABILA KINI, BILA MASA ADA AIBNYA MULA TERBONGKAR DIA MULA BERPALING DAN JILAT LUDAHNYA DAHULU.

Boleh dikatakan pertimbangan keputusan Mahatir hilang arahnya. Sanggup gadaikan maruah Melayu bertuankan parti pembangkang. Bukan kerna jawatan semata-mata tetapi bagi menutup aib yang dilakukannya selama 22 tahun dia menipu rakyat Malaysia.

Hari ini jika dia mengikut bentuk perjuangan asal UMNO terdahulu, dia semesti diingati sebagai pemimpin yang terbilang sebaris dengan pemimpin yang sebelumnya. Tetapi apa yang dilihat dia memandai mengubah haluan juang UMNO berpaksikan telunjuknya. bila diingatkan apa yang dilakukannya terhadap Sabah dan Sarawak khususnya. Bila mana dikatakan jalanraya? Kemudahan asas? Jurang pembangunan di kampung serta perdalaman? Apa lagi statistik kemiskinan nyata Mahatir jauh lagi gagal dalam kepimpinannya. Masalahnya kenapa Pakatan Harapan juga terlalu kemaruk inginkan Mahatir? Sebab sebagai boneka agar tiada keteguhan dalam UMNO. Itu sahaja. Ini lah kebodohan Mahatir dan kroninya.

Disabah kroninya Shafie Apdal sibuk membuang liur dalam jelajahnya. Tidakkah kita nampak Shafie Apdal pandai melepaskan tengkuknya akhirnya hak kita sebagai rakyat sabah entah kemana. Sememangnya manis dek mulutnya

Tetapi hala tuju juangnya hanya setakat menjaga kepentingannya sahaja. Sandiwara politik ini jelas mungkin dia bertanggapan masyarakat kini mudah ditipu tetapi dia lupa rakyat kini BANGKIT MENOLAK JUANG POLITIK BELIAU YANG HANYA TAHU MEMPERBODOHKAN RAKYAT SAHAJA.

SABAH TANAH AIRKU,
INGATLAH,
LIUR WARISAN MULUT MAHATIR,
MENANG WARISAN KENYANG MAHATIR,
UBAH WARISAN MENYESAL TAK SUDAH,

Samada Parti bunga raya ataupun parti kapal laut sama sahaja. Lebih baik kita tapau mereka-mereka ini dalam karamkan sahaja.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana