DAP PUNCA PERPECAHAN KAUM DAN KETIDAK STABILAN POLITIK NEGARA

Perpecahan kaum yang semakin serius kini adalah disebabkan sikap DAP yang menolak 'semangat perkongsian' antara kaum khususnya melibatkan Melayu, Cina dan India. Hal ini juga diakui Dr. Mahathir dan menurut bekas Perdana Menteri, hal itu kerana DAP mahukan orang Cina yang telah mendominasi ekonomi, menunjukkan penguasaan seterusnya iaitu dalam bidang politik di negara ini. Disebabkan Dr. Mahathir jenis melayu mudah lupa, kata-kata yang diungkapnya dulu sudah tidak bermakna apabila bersekongkol dengan DAP dan musuh.

Perkara ini dikuatkan lagi menerusi keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 apabila DAP memainkan sentimen perkauman untuk menarik sokongan pengundi Cina daripada Barisan Nasional (BN) dengan menggambarkan MCA sebagai 'pak turut' UMNO. Walaupun DAP mendakwa sebuah parti pelbagai kaum, secara faktanya ia adalah parti orang Cina dengan anggota dan pemimpin utamanya adalah orang Cina. Apabila mereka mengadakan pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) baru-baru ini, semua anggota yang dipilih adalah orang Cina.

Kebencian terhadap orang Melayu telah dimulakan melalui slogan Malaysian Malaysia dengan gambaran bahawa orang bukan Melayu telah didiskriminasi atau dianggap rakyat kelas kedua. Penyokong meritokrasi dan puak ekstremis Cina dalam DAP turut mendakwa kerajaan BN telah melakukan diskriminasi dengan mengutamakan orang Melayu dalam banyak perkara.

Setiap kali DAP memainkan propaganda adalah untuk menimbulkan perasaan tidak puas hati di kalangan orang bukan Melayu. Untuk itu setiap kali polisi kerajaan seperti Dasar Ekonomi Baharu (DEB) dipertahankan, orang yang mempertahankannya sama ada dalam kerajaan atau pertubuhan bukan kerajaan (NGO) akan dilabel sebagai rasis.

Pakatan pembangkang bukanlah satu bentuk gabungan sebenar tetapi hanyalah 'pakatan pilihan raya' untuk menentang BN dengan matlamat hanya mahu menjatuhkan kerajaan sedia ada. Motif mereka hanya satu,sentiasa memburukkan Kerajaan dan pemimpin negara di kalangan rakyat dan memecah belahkan kaum di Malaysia. Buktinya sudah ada. Orang Melayu dalam PAS sudah dipecah belahkan sehingga terbentuk parti AMANAH, BERSATU dan PARTI BEBAS RASUAH. Ini lah yang mereka mahu lihat. Perpecahan di kalangan orang Melayu dan kaum-kaum lain di Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana