DAP memang Suka Cari Salah org.salah sendiri tak nampak itulah DAP..Buat Salah Tak Buat Pun Salah...Banggang

SEMUA pihak tidak boleh menerima penjelasan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang tidak mahu bertindak terhadap ahli politik sebelum PRU14.

Menurut Naib Presiden DAP, Teresa Kok, keputusan seperti itu tidak sepatutnya dilakukan SPRM kerana ia tidak mampu meyakinkan orang ramai ketelusan badan berkenaan.

"Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Dzulkifli Ahmad mungkin telah mengabaikan kenyataannya itu yang boleh menjejaskan imej SPRM sendiri.

"Tindakan dibuat menyebabkan orang lain beranggapan kenapa ahli politik boleh menerima 'layanan istimewa' seperti itu?" kata Teresa menerusi kenyataannya yang disiar dalam GuangMing Daily.

Teresa yang juga Ahli Parlimen Seputeh berkata, SPRM perlu berani dan bersifat bebas serta profesional supaya agensi itu diyakini dan efektif membanteras rasuah.

"Kenyataan Dzulkifli hanya menyebabkan masyarakat tertanya-tanya sebarang kemungkinan bahawa SPRM menerima tekanan politik untuk menjalankan tanggungjawab mereka.

“Saya harap SPRM dapat menjalankan tugas tanpa rasa bimbang dan pilih kasih. Tak perlu tunggu selepas pilihan raya untuk bertindak,” katanya.

Dzulkifli sebelum ini dilaporkan berkata, suruhanjaya itu memutuskan tidak bertindak terhadap ahli politik sebelum PRU14 kerana ia mungkin digunakan sebagai bahan kempen, susulan siri tangkapan terhadap penjawat awam sejak akhir-akhir ini.

Namun, Dzulkifli mengingatkan agar setiap parti memastikan calon mereka benar-benar bersih daripada rasuah dan salah guna kuasa.

BAGAIMANA KALAU SPRM TANGKAP AHLI POLITIK DARI DAP DAN PKR SUDAH TENTU BERUK BABI MELOMPAT LOMPAT DAN MENYONDOL NYONDOL MARAH SPRM KERANA TIDAK ADIL.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana