DAP ‘IKAT’ ORANG YANG MENGUTUK ORANG MELAYU?

Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 7 Mei 2017

Tahukah anda?

Mengapa DAP telah berkali-kali enggan mengecam Superman Hew Kuan Yau untuk semua perkara-perkara yang bersifat perkauman dan jahat yang beliau katakan seperti “Gunakan orang Melayu untuk rosakkan orang Melayu untuk menyaksikan persembahan terbaik dalam hidup”, “Pemimpin agama seperti Hadi menggunakan agama untuk mencuri wang dan ‘hamsap aunties’ “atau “orang Melayu di kampung adalah bodoh”?

Mengapa tiada langsung kecaman dari DAP atau Kit Siang atau Guan Eng atau mana-mana pemimpin tertinggi terhadap mereka yang jelas bersifat perkauman?

Ia adalah kerana banyak ceramah kecil-kecilan DAP, politik dalam kedai-kedai kopi dan di tempat yang praktikal dalam bahasa Cina membawa mesej yang sama seperti apa yang Superman katakan.

Itulah sebabnya DAP tidak boleh dilihat mengecam mesej ini atau mengatakan mereka adalah mesej yang salah.

Secara umum menghentam Superman sebagai salah bermakna melumpuhkan keseluruhan mesej kempen akar umbi.

Sebaliknya, Lim Guan Eng masih menjaga Superman Hew dengan baik dan sehingga hari ini, mereka turut memberinya pekerjaan yang selesa sebagai kurator muzium di sebuah institusi yang ditaja oleh kerajaan Pulau Pinang.

Tidak ada sebarang alasan waras lain dan tidak ada alasan yang boleh diterima lain yang menjadi sebab mengapa DAP terus melindungi Superman Hew untuk perbuatan jahat dan mesej yang bersifat perkauman yang terang-terangan itu.

Melihat pujian Mahathir dan tindakan beliau mempromosikan DAP secara umum seperti dalam kebanyakan catatan blognya baru-baru ini, beliau mungkin tidak sedar bahawa mesej Superman bahawa DAP dan Kit Siang hanya menggunakan Mahathir yang sudah rosak itu kerana beliau akan mati tidak lama lagi telah disebarkan oleh akar umbi.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana