AZMIN KATA SELENA GOMEZ MENDAPAT SIJIL HALAL DARIPADA JAKIM? JAKIM MENAFIKAN....BURUK PERANGAI KAU

Baru-baru ini, Pemuda PAS Alor Setar mengambil keputusan untuk menyokong usul agar PAS menghentikan kerjasama hubungan dengan PKR. Salah satu sebab mengapa usul berkenaan dikemukakan adalah kerana PKR tidak mengambil sebarang tindakan bagi menghentikan konsert Selena Gomez pada 25 Julai 2016. Pemuda PAS Alor Setar menentang penganjuran konsert pennyai berkenaan yang mempunyai imej seksi dan menjolok mata yang dilihat, tidak sesuai untuk negara kita yang majoritinya beragama Islam.

Selena Gomez bukanlah artis pertama dari negara barat yang melakukan persembahan di Malaysia. Sudah tentu penganjur konsert penyanyi berkenaan telah menetapkan beberapa syarat dan panduan yang perlu diikuti olej penyanyi berkenaan.

Tetapi Azmin berasa terdesak kerana sekiranya PAS memutuskan kerjasama dengan PKR, kedudukan beliau selaku Menteri Besar Selangor akan berada dalam keadaan yang berisiko. Kerana beliau berasa terdesaklah, Azmin mendakwa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) telah meluluskan konsert Selena Gomez.

Secara tidak langsung, beliau membayangkan JAKIM, yang merupakan badan bertanggungjawab dalam persijilan halal di Malaysia, telah memberikan cop ‘Halal’ kepada konsert Selena Gomez.

Seperti yang dijangkakan, Ketua Pengarah JAKIM, Othman Mustapha menafikan tuduhan liar yang dibuat oleh Azmin sambil JAKIM tidak terlibat dalam meluluskan mana-mana konsert di dalam negara ini. Othman menyatakan bahawa tuduhan-tuduhan seperti itu boleh menjejaskan reputasi dan kredibiliti JAKIM sebagai sebuah agensi yang bertanggungjawab bagi hal ehwal Islam di negara ini. Pengarah JAKIM tersebut turut mengingatkan semua pihak untuk membuat rujukan dengan pihak JAKIM terlebih dahulu sebelum membuat sebarang kenyataan berkaitan jabatan berkenaan.

Sebenarnya kuasa meluluskan konsert di negeri Selangor adalah di bawah Azmin selaku Menteri Besar. Namun, di dalam keadaan yang gelabah, Azmin cuba membasuh tangan di dalam hal ini dengan menyalahkan pihak lain yang tidak berkaitan. Adakah Menteri Besar Selangor yang rakyat mahukan? Menteri Besar yang mengamalkan budaya menyalahkan orang lain seperti di dalam lagu “Bangau oh Bangau?”

Sudah pasti Rakyat Selangor akan memilih Menteri Besar Selangor yang lebih baik dan mampu mentadbir Selangor dengan baik pada PRU Ke-14.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana