Zuraida padam rekod Adam Rosly jadi pegawai khas- Sumber

Kekayaan luar biasa Ketua AMK Ampang, Datuk Adam Rosly adalah sewaktu beliau menjadi Pegawai Khas kepada Ahli Parlimen PKR Ampang, Zuraida Kamaruddin.

Meskipun Zuraida menafikan perkara tersebut dengan menjelaskan yang beliau tidak pernah melantik Adam sebagai pegawainya, namun sumber dalaman PKR memberitahu BNBBC.my portal yang Ahli parlimen PKR Ampang tersebut menyuruh Adam meletak jawatan sekaligus memadam rekod beliau yang sebelum ini menjadi pegawai kepada Zuraida.

Meskipun tiada ‘hitam putih’ atau sebarang dokumen yang membuktikan pelantikan Adam sebagai pegawai Zuraida, namun menurut sumber, semua ahli PKR Ampang tahu tentang hubung kait antara Adam dan Zuraida.

Penafian Zuraida itu juga dilihat tidak tidak selari dengan segala aktiviti Adam yang sering dimuatnaik dalam laman sosial Facebook dan Instagramnya sejak 2008 mengenai kekayaan beliau.

Adam bagaimanapun telah memadam akaun tersebut sejak kekecohan mengenai rumah ‘Disneyland’ nya yang terletak di Ampang didakwa bernilai RM7 juta.

Begitu juga dengan rumah keduanya di Putrajaya yang bernilai RM800 ribu dimana sebelum ini beliau turut memuatnaik dalam akaun yang sama.

Selain itu, segala aktiviti di Ampang yang beliau menjadi wakil kepada Zuraida turut dimuatnaik sebagai catatan program yang PKR anjurkan.

Namun bagi menutup cerita tersebut, PKR semalam menampilkan seorang lagi hero baru bagi menyelamatkan keadaan iaitu Setiausaha PKR Ampang, Sabri Abu Bakar untuk membuat kenyataan tentang perkara yang sama.

Katanya Adam tidak pernah menjawat apa-apa jawatan lantikan politik seperti ahli majlis, ketua kampung dan sebagainya, sekaligus menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjalankan siasatan secara profesional.

“PKR Ampang memegang kepada prinsip undang-undang iaitu ‘seseorang itu tidak bersalah sebelum beliau didapati bersalah'” katanya.

Ia berikutan Adam sebelum ini telah ditahan SPRM bagi membantu siasatan berhubung dakwaan kekayaan luar biasa yang dimilikinya.

Memetik laporan The Star, Adam telah digari dan disoal siasat selama beberapa jam di ibu pejabat suruhanjaya itu.

Namun menurut Sabri lagi, Adam telah menjalankan tugas sebagai ketua AMK dengan baik dan sentiasa memberi kerjasama kepada Zuraida.

Bagaimanapun memetik kenyataan Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar Datuk Jamal Md Yunos sebelum ini, beliau sudah tahu taktik politik Zuraida dan konconya Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang hanya akan melepaskan tengkuk dan tidak akan mempedulilkan Adam dalam tahanan.

Katanya kedua pemimpin tersebut hanya akan terus menafikan perkara itu dan sekaligus mengikis harta kekayaan di Selangor sahaja sebelum Pilihan Raya Umum (PRU) dilaksanakan.

Mengimbas kembali perjalanan politik Adam, beliau ketika itu cuba menapak di dalam PAS Pandan bagaimanapun diselamatkan oleh Zuraida selepas ditolak oleh kepimpinan PAS.

Akhirnya selepas pemilihan PKR, beliau berjaya menjawat jawatan Ketua AMK atas dasar ‘arahan’ Zuraida.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana