Sokong 100%!!!!! DAP 'anak butir tahi' PAP - Hadi

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menganggap DAP sebagai "butir tahi" PAP Singapura.

Hadi ketika berucap di Rusila malam Isnin berkata, Singapura adalah "bapa DAP" dan di negara berkenaan parti yang memerintah ialah PAP (Parti Tindakan Rakyat).

"Dulu Singapura dalam Malaysia, ada cawangan PAP di Malaysia. Bila Singapura keluar dari Malaysia, PAP tukar jadi DAP.

"Jadi, DAP ini anak butir tahi PAP. (Saya) Sebut dengan bahasa yang kasar sedikit," katanya ketika berucap di ceramah perdana 'Sempena Kejayaan Pembentangan RUU 355' di Marang, Terengganu malam tadi.

Ceramah berdurasi hampir 35 minit itu disiarkan oleh Terengganu Kini yang dimuatnaik di laman Youtube hari ini.

Dalam pada itu, Abdul Hadi turut membidas DAP yang mempertikaikan kerjasama PAS dengan Umno sedangkan parti itu sendiri pernah berunding dengan pihak luar seperti Amerika Syarikat.

Selain itu, katanya, jika kerajaan Pulau Pinang boleh berunding dengan kerajaan Persekutuan mengenai jambatan Pulau Pinang atau projek di negeri itu, tiada sebab mengapa PAS tidak boleh berunding dengan Umno untuk melaksanakan syariat Islam.

"Kita boleh berunding dengan Umno, sesiapa saja untuk melaksanakan syariat Islam. Sedangkan dia dengan Amerika (Syarikat) pun berunding, dengan negara asing pun dia berunding, dengan kedutaan asing pun dia berunding.

"(Mereka) berunding dengan negara asing untuk mengubahkan politik Malaysia. Kita tak sampai ke tahap itu nak suruh negara asing campur tangan negara kita.

"Kita berunding dengan Umno saja, sama-sama Melayu, Islam. Salah? Mereka berunding dengan Amerika tak apa? Dia berunding dengan Amerika tak apa, berunding dengan negara asing tak apa, bincang mengenai politik Malaysia.

"Politik Malaysia biar orang Malaysialah yang buat perubahan. Tak perlu jemput Amerika mari, tak perlu jemput negara asing mari.

"Biar saya dedah di sini, kalau ada pemberita, siar, biar orang tahu," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana