RUU355: CONTOH “MELAYU SCREW MELAYU” IALAH APA YG BERLAKU DI PARLIMEN.....

PENDEKATAN ‘melayu screw melayu’ (Melayu digunakan untuk “mengenakan” Melayu lain) yang menjadi asas kepada politik Pakatan hari ini,  sebenarnya “lebih besar” dari sekadar Sarawak atau Batu Kitang atau Aziz Isa dimana ia pertama kali didedahkan kepada rakyat oleh seorang aktivis (kini bekas) DAP pada pilihanraya negeri Sarawak tahun lepas.
Teknik itu sebenarnya lebih luas, merangkumi seluruh negara dan ‘kekecohan’ yang berlaku di parlimen hari ini semasa Hadi Awang cuba membentangkan rang undang-undang 355 (RUU355) – adalah bukti kukuh akan aplikasi dan kewujudannya. Begitulah besok keadaannya yang akan berlaku di parlimen kalau ada isu-isu yang membabitkan Melayu dan Islam.
Kalau ahli parlimen bukan Melayu Pakatan sahaja yang membantah RUU355 nanti, nampak sangat anti Islam dan anti Melayunya.  Maka itu penting untuk ahli parlimen Pakatan yang lain bersama-sama dengan rakan-rakan bukan Melayu mereka untuk turut sama cuba menghalang rang undang-undang itu dari dibentangkan oleh Hadi – atau paling tidak, berdiam diri.
“Melayu screw Melayu”.
Bila kerajaan memutus RUU355 perlu kekal sebagai usul persendirian, monyet-monyet Pakatan menjerit PAS sudah dikenakan UMNO.  Konon UMNO tolak Islam dan PAS kena tipu.  Yang bodoh-bodoh ini terlupa, tidak penting siapa bentang tapi siapa yang sokong atau tidak rang undang-undang itu bila undian diadakan nanti
Setelah apa yang berlaku di parlimen hari ini, nampak jelas bukan UMNO yang menentang RUU355 atau cuba mengenakan PAS seperti yang dituduh, tapi Pakatanlah sebenarnya yang membantah RUU yang bertujuan memperkasakan Mahkamah Syariah ini – malangnya sebahagian daripada mereka mengaku beragama Islam tapi nak perkasa Mahkamah Syariah pun mereka lawan.
“Melayu screw Melayu”.
* penulis difahamkan sepatutnya hari ini lebih kecoh tapi sebab sebahagian besar ahli parlimen pakatan punya penguasaan bahasa Melayu lebih teruk dari bangla cuci pinggan, maka muka-muka biasa saja yang kita nampak memekak dan menyalak.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana