NILAI RINGGIT TERUS MENGUKUH, NAJIB BUKTIKAN KATA-KATANYA…

Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 26 April 2017

Semalam, Ringgit kita ditutup pada yang tertinggi dalam 5 bulan iaitu pada RM4.3695 berbanding USD dan merupakan kaunter untung utama di Asia untuk hari tersebut.

Pagi Rabu ini, Ringgit terus mengukuh. Ia kini telah diniagakan pada RM4.355 berbanding USD.

Pagi ini, Sun Daily melaporkan:
“Berikutan kenaikan baru-baru ini, Pong meramalkan ringgit mungkin akan terus mengukuh berbanding dolar AS sehingga akhir bulan ini.

Penganalisis menyatakan bahawa ringgit akan terus disokong oleh langkah-langkah penstabilan oleh Bank Negara, termasuklah penukaran 75% daripada perolehan eksport kepada ringgit, serta paras rizab antarabangsa yang selesa.

Sementara itu, perjanjian penyelesaian timbang tara antara 1MDB dan IPIC Abu Dhabi juga dilihat sebagai rangsangan untuk pasaran tempatan.

Jelas, penganalisis itu tidak terpedaya dengan propaganda penipuan Pakatan bahawa 1MDB atau Kerajaan perlu membayar untuk segala-galanya dalam penyelesaian itu menggunakan “dana daripada pembayar cukai”.

Hanya pemimpin-pemimpin dan penyokong Pakatan sahaja yang terus mempercayai ini manakala penganalisis melihat ini sebagai satu langkah yang positif untuk Malaysia dan langkah yang penting ke arah penyelesaian akhir 1MDB.

Inilah sebabnya mengapa pemimpin Pakatan yang penipu bukanlah orang yang bijak dalam pasaran kewangan atau dana terhad.

Jika mereka benar-benar percaya bahawa Malaysia terpaksa “membayar dua kali ganda” atau perlu membayar sebanyak AS$6 bilion untuk menyelamatkan 1MDB maka mereka sepatutnya ‘forward sell’ Ringgit semalam kerana pasaran akan menghukum Malaysia.

Jika mereka benar-benar percaya apa yang mereka sendiri katakan dan ‘forward sell’ Ringgit, maka pemimpin-pemimpin Pakatan ini akan kebuntuan dan akan pergi ke Encik Leo, Ah Long kegemaran Pakatan untuk meminta bantuan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana