Nik Abduh tidak mahu Pemuda PAS ambil sikap macam PAN terhadap UMNO…

Ketua Pemuda PAS, Nik Abduh Nik Aziz mengambil sikap yang realistik dalam isu PAS-UMNO dengan meminta ahli pergerakannya tidak ambil pendekatan seperti Parti Amanah Negara (PAN) yang memusuhi UMNO sampai ke akhirat.
 
Sekalipun akui sukar PAS untuk kerjasama politik dengan UMNO hadapi pilihanraya umum namun mereka harus mendekati ahli dan parti UMNO yang menunjukkan minat menguatkuasakan Islam.
 
Katanya mereka hanya bermusuh jika pihak berkenaan menunjukkan sikap penentangan terhadap Islam.  
 
Menurut Nik Abduh UMNO hanya musuh politik semasa PAS sahaja.
 
"Saya minta ahli PAS berfikir lebih jauh ke depan. Perjuangan Islam bukan soal PAS-UMNO, ia adalah soal bagaimana nak bawa agama ini diterima dalam masyarakat. "Kita tahu jika PAS sahaja yang mahu kepada Islam dan orang lain tak nak, jadi tidak ke manalah.  
 
Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan Muktamar Tahunan Pemuda PAS Perak, di Sungai Siput Ahad.
 
Nik Abduh akui kesulitan PAS menjalin kerjasama politik dengan UMNO dalam menghadapi PRU-14 kerana kedua-dua parti bertanding di kerusi atau kawasan yang sama. 
 
"Kerusi yang kita akan bertanding, mungkin 70 hingga 80 kerusi (Parlimen), semua kerusi ini tempat yang UMNO ada (meletakkan calon), jadi macamana kita nak kerjasama dengan UMNO," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana