MAHATHIR MARAH BILA TAK TERIMA DERMA DARI ORANG RAMAI....DASAR TAK SEDAR DIRI LAGI TU

Dek kerana gagal mendapat sebarang sumbangan, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa Datuk Seri Najib Tun Razak kononnya menggunakan agensi kerajaan untuk menghalang orang ramai menderma kepada PPBM.

Bekas perdana menteri itu berkata, PPBM gagal mendapat sebarang sumbangan kononnya kerana penderma bimbang akan disiasat Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

“Masalah yang kami hadapi ialah Najib mahu mencapai kemenangan, jadi untuk mengalahkan pembangkang, khasnya PPBM, kami tak terima sebarang sumbangan.

“Sesiapa pun yang hendak menderma kepada Bersatu akan disiasat LHDN. Walaupun sudah bayar balik, mereka akan disiasat juga,” dakwa Mahathir.

Beliau berkata demikian ketika menghadiri Jelajah Semarak Kasih Felda Bersama Tun Dr Mahathir di Parlimen Sekijang, Segamat, Johor, pada Sabtu lalu.

Pengerusi PPBM itu mendakwa, ia adalah taktik perdana menteri untuk menggunakan agensi kerajaan bagi menghalang parti pembangkang beroperasi seperti biasa.

Mahathir juga berkata, jika Pakatan Harapan dipilih sebagai kerajaan persekutuan, negara termasuk ekonomi kononnya akan dipulihkan secepat mungkin, termasuk menghapuskan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) secara beransur-ansur.

Tak cukup dengan itu, bekas perdana menteri itu turut menyeru ahli UMNO untuk keluar parti kerana mendakwa ia kononnya bukan lagi parti yang diasaskan oleh Tunku Abdul Rahman, sebaliknya ia adalah parti Najib.

“Saya berada dalam UMNO lebih lama daripada anda, saya sudah keluar parti, kamu semua pun keluarlah,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana