Macam Nak Menakutkan PAS Saja!!!!! PAS paling tercorot jika pertandingan tiga penjuru - Rafizi

Entahlah benar atau tidak... tapi kaji selidik NGO yang diasaskan oleh Naib Presiden PKR Rafizi Ramli, Invoke, meramalkan PAS akan muncul parti yang paling sedikit sokongan jika berlaku persaingan tiga penjuru dalam pilihanraya umum akan datang.

PAS yang disebut-sebut parti pembangkang paling stabil kini dikatakan akan tertinggal di belakang serpihannya Parti Amanah Negara (PAN) dan parti baru Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), menurut Invoke.

Sementara UMNO sentiasa mendapat sokongan popular dalam tinjauan itu.

"Sekiranya pertandingan tiga penjuru melibatkan antara UMNO, PAS, PAN menunjukkan PAN berjaya mengatasi PAS dengan kelebihan 3.6 peratus.

"Namun kelebihan tetap kepada UMNO iaitu mendahului PAS dan PAN iaitu UMNO mendapat 32.2 peratus, PAN 16.1 peratus sementara PAS hanya mendapat 12.5 peratus," katanya.

Rafizi berkata, perkara itu berlaku kerana undi bukan Melayu tidak memihak kepada PAS sekaligus memberi kelebihan kepada PAN.

Mendedahkan kaji selidik itu dalam sidang medianya, Rafizi berkata sebanyak 10,000 responden di seluruh negara terlibat yang mencerminkan demografi penduduk negara ini.

Kira-kira 65 peratus responden terdiri Melayu atau bumiputera, 23 peratus Cina, 7 peratus India dan 5 peratus bumiputera bukan Islam.

Dalam dapatan tinjauan tersebut, PKR muncul parti kedua yang menjadi pilihan ramai selepas UMNO.

Namun keputusan melibatkan pilihan responden terhadap DAP tidak dinyatakan.

Responden ditanya 40 soalan parti yang menjadi pilihan mereka pada pilihan raya umum nanti dan parti yang akan disokong jika berlaku persaingan tiga penjuru.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana