KIT SIANG PERLU BERHENTI BERBOHONG MENGENAI SULTAN SEBELUM BERCAKAP

Raja Petra Kamarudin, Malaysia Today, 14 April 2017

Ini adalah apa yang Lim Kit Siang katakan malam tadi di Kelang:

“Dalam usaha untuk berpaut kepada kuasa, ahli politik Umno/BN telah menggunakan politik penipuan, ketakutan dan kebencian. Mereka telah mewujudkan rasa takut di kalangan pengundi Melayu bahawa jika Umno kalah dalam PRU14, orang Melayu akan kehilangan kedua-dua kuasa politik dan hak-hak mereka di negara ini.

Ini sudah tentu adalah sampah dan perkara karut, kerana Pakatan Harapan – yang terdiri daripada DAP, PKR, Amanah dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia – mahu menang, bukan hanya PRU ke-14, tetapi 15, 16 dan seterusnya supaya ia boleh terus membentuk kerajaan persekutuan.

Ini bermaksud bahawa kerajaan Pakatan Harapan mesti menunjukkan bahawa ia boleh memberikan hasil yang dimahukan dan melakukan lebih baik daripada kerajaan Umno/BN untuk melindungi dan menggalakkan hak-hak dan kepentingan semua kaum di negara ini, termasuk orang Melayu.”

“Orang bodoh politik sahaja yang akan percaya sampah dan karut politik itu,” kata Kit Siang. Ya, seperti yang Kit Siang katakan, hanya orang bodoh politik sahaja yang akan percaya sampah dan karut politik seperti yang keluar dari mulutnya. Kit Siang adalah seperti pelacur memanggil wanita lain pelacur.

Jangan bercakap mengenai bangsa Melayu menderita jika Pakatan Harapan pimpinan DAP berkuasa, malah kaum India dalam DAP juga dipinggirkan. Dalam Kongres Parti ke-16 DAP pada 15 Disember 2012, lebih daripada 1,000 perwakilan yang layak, majoriti daripada mereka adalah kaum India, telah dihalang daripada menghadiri mesyuarat itu. Kemudian mereka membawa masuk lebih 500 perwakilan haram, semua orang Cina, untuk mengurangkan undi untuk kumpulan anti-Kit Siang/anti-Guan Eng.

Dan mereka menyebabkan keadaan kucar-kacir dengan penipuan undi mereka sehinggakan dipaksa untuk mengadakan pemilihan semula parti sembilan bulan kemudian pada 29 September 2013. Dan mereka kemudian melakukan kekacauan yang lebih teruk. Kemudian mereka ‘menyelaraskan semula’ undi supaya Zairil Khir Johari boleh menang dengan majoriti satu undi dan mengangkat beliau sebagai calon DAP ‘Melayu’ dari seorang ibu Cina dan bapa Cina yang tidak mempunyai setitik pun darah Melayu dalam diri mereka.

Dan Kit Siang memanggil ini sebagai pembohongan? Jika ia adalah penipuan mengapa DAP masih tidak boleh membalas surat daripada Pendaftar Pertubuhan (RoS) sehingga ke hari ini. Surat daripada ROS sudah berusia lima tahun dan masih DAP tidak boleh membalasnya. Jika dakwaan bahawa DAP memanipulasi pemilihan parti dan menghalang beratus-ratus orang India daripada menghadiri AGM adalah satu pembohongan, ia akan mengambil DAP hanya lima minit untuk memberikan jawapan kepada RoS, bukan lima tahun dan masih lagi belum membalasnya.

Bagaimana pula dengan penipuan yang DAP buat terhadap DYMM Sultan Selangor? DAP sangat marah bahawa Azmin Ali masih menjadi Menteri Besar Selangor. Mereka berkata Azmin telah membuat perjanjian rahsia dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Umno. Jadi, sekiranya Pakatan Harapan cuba untuk membuat undi tidak percaya terhadap Azmin di Dewan Undangan Negeri Selangor, Umno akan menyokong Azmin dan memastikan beliau tidak jatuh.

Ya, ini adalah apa yang mereka katakan. Dan mereka mengatakan bahawa DYMM Sultan Selangor adalah ‘jambatan’ antara Azmin dan Najib. Mereka berkata Umno menyokong Azmin kerana titah Sultan dan bahawa Najib telah bersetuju untuk Umno menyokong Azmin dan kekalkan beliau dalam kuasa. Dan mereka berkata DYMM Sultan Selangor menyokong Azmin kerana baginda membenci DAP dan Anwar Ibrahim.

Mereka juga mengatakan bahawa saya bertemu dengan Dato’ Kamarul Baharin Abbas, penyokong terdekat dan orang kepercayaan Azmin, di Portugal tahun lalu (yang saya tidak menafikan) untuk bersetuju dengan perjanjian untuk menyokong Azmin dan Azmin, melalui Kamarul, memberi saya bantuan kewangan. Dan itulah sebabnya saya mampu untuk tinggal di UK, mereka berkata, kerana Azmin membiayai saya.

DAP dan kumpulan anti-Azmin dalam PKR juga berkata bahawa Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, juga adalah pro-Azmin dan beliau adalah pro-Azmin kerana DYMM Sultan Selangor memberitahu beliau untuk menyokong Azmin. Jadi, kerana titah daripada Sultan, Hadi juga menyokong Azmin. Dan mereka berkata (yang saya tidak menafikan) bahawa saya bertemu dengan Hadi di Bangkok dua bulan lalu untuk membincangkan ‘keadaan Selangor’ dan beberapa perkara lain mengenai Istana Selangor.

Dan itulah sebabnya, kata DAP dan kumpulan anti-Azmin, saya tidak lagi menyerang Azmin. Mereka juga mendakwa bahawa orang bekas Menteri Besar Khalid Ibrahim semuanya telah digulingkan daripada Kerajaan Negeri Selangor kecuali seorang, Raja Dato’ Idris Raja Kamarudin, abang saya. Dan satu-satunya sebab semua orang kecuali abang saya telah dikeluarkan daripada Kerajaan Negeri adalah kerana DYMM Sultan Selangor.

Jadi, bolehkah anda lihat bagaimana DAP dan kumpulan anti-Azmin dalam Pakatan Harapan berbohong dan memutarbelit? Dan Kit Siang menangis mengatakan bahawa beliau adalah mangsa pembohongan. Kit Siang perlu berhenti merengek. Beliau sangat menyedihkan. Kit Siang merengek tentang ‘pembohongan’ terhadapnya. Mengapa beliau tidak memberitahu orang DAP dan rakan-rakan Pakatan Harapan beliau untuk menghentikan semua pembohongan tentang DYMM Sultan Selangor terlebih dahulu sebelum mengadu tentang ‘pembohongan’ terhadapnya, yang sebenarnya bukan penipuan tetapi kebenaran.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana