DIPLOMASI NAJIB MEMANG TOP CLASS!! LANGSUNG TAK MACAM MAHATHIR URUS MEMALI

AKHIRNYA seperti yang kita semua jangka, 9 rakyat Malaysia yang ditahan umpama tebusan di Korea Utara, dibebaskan.  Bab ini memang rakyat ada keyakinan tinggi terhadap Perdana Menteri sebab dah ada banyak contoh dah.  Patutlah Datuk Sri Najib Tun Razak kurang melayan pendekatan budak-budak di media sosial atau karenah orang tua nyanyuk yang dah nak mati tak berapa lama lagi, beliau dah duduk satu tahap yang lain.
Calang-calang manusia boleh berhadapan dengan karenah Kim Jong Un, ketua pemberontak Russia, pemuisah Moro dan sebagainya tapi Najib boleh.  Betullah kerja-kerja tu dijalankan Menteri atau pegawai tapi direction datang dari mana?  Kena saman sebab cukai jalan motor mati boleh salahkan Najib, 9 rakyat bebas dari Korea Utara tak boleh puji Najib pulak?  Mana logik pakai?
Semestinya jenis pemimpin yang macam ini, kurang bilangannya dalam dunia.  Apa-apahal, keselamatan rakyat dulu, benda lain datang kemudian takpe.
Ini baru betul pemimpin.  Jangan jadi macam Mahathir, nak handle orang kampung kat Memali pun gagal sehingga berbelas orang kampung dan anggota polis (digabungkan sekali) terbunuh dalam kejadian itu.  Jalan senang, alih tanggungjawab kepada Timbalan dan selama berpuluh tahun dakwa waktu kejadian itu dia tidak berada dalam negara tapi pergi ke China.  Rupanya dia ada, disini, memantau semua benda.
Dalam masa sama, terjawablah soalan kenapa Mahathir gagal turunkan Najib sehingga terpaksa menubuh parti baru dan bekerjasama dengan orang yang dulu mengutuknya dari atas sampai ke bawah.  Sebab Mahathir bukan lawan Najib, malah, dia salah pilih lawan sebenarnya.  Standard Mahathir ni lawan dengan Menteri atau Setiausaha Akhbar Najib bolehlah.
Share on Google Plus

About Melayu Berwawasan

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
Post a Comment