Anda Nilaikan Lah!!!!! Perbahasan RUU355 disambung sidang Parlimen akan datang 24 Julai…Ahli Parlimen DAP,PKR,PAN protes

Sidang Dewan Rakyat sesi ini berakhir dengan suasana kecoh dan gamat.

Ini berlaku jam 4 petang bila Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia memutuskan untuk sambung perbahasan mengenai RUU355 ke sidang akan datang yang akan bermula pada 24 Julai nanti.

Ia telah mencetuskan protes dikalangan Ahli Parlimen DAP,PKR dan PAN yang desak Speaker agar mereka turut dibenarkan membahaskan usul persendirian oleh Datuk Seri Haji Hadi Awang pada sidang ini.

Sebelum pada jam 12.37 Haji Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang telah membentangkan usul berkenaan setelah setengah jam tertangguh gara-gara cubaan ahli Parlimen DAP dan PKR cuba menyekatnya.

Beliau membentangnya selama 22 minit sebelum sidang ditangguhkan untuk waktu rehat tengahari.

Bila sidang disambung semula jam 2.30 petang Ahli Parlimen Kota Bharu Datuk Takiyuddin Hassan yang juga Setiausaha Agung PAS telah menyampaikan perbahasan menyokong usul Haji Hadi.

Semasa perbahasan itu selama sejam setengah dimana beliau memberi penjelasan lanjut serta hujah-hujah mengenai keperluan meminda RUU355 sebilangan Ahli Parlimen UMNO telah mencelah menyokong.

Ahli Parlimen UMNO itu ialah dari Bagan Serai,Jerantut,Setiu,Lenggong,Kota Tinggi,Sikijang,Gerik dan Rompin.

Bila Takiyuddin menamatkan perbahasan beliau,Pandikar telah membuat pengumuman tangguhkan sidang Dewan Rakyat dan sambung perbahasan pada sidang akan datang.

Sidang Dewan Rakyat sesi itu adalah dari 24 Julai hingga 10 Ogos.

Sebelum umum keputusan itu Pandikar kata setelah mendengar penjelasan dari Haji Hadi dan Takiyuddin beliau benar-benar sudah faham mengenai RUU355.

Antara yang paling kuat memekak membantah semasa penangguhan sidang itu ialah Ahli Parlimen PAN Shah Alam Khalid Samad.

Selain itu Ahli Parlimen PKR Pandan Rafizi Ramli.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana