RAFIZI ASYIK BERTANYA SOALAN KEPADA JAWAPAN YANG TELAH DIJAWAB

Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 27 Mac 2017
Berani Rahman Dahlan “memaksa” Petronas untuk menerima kerjasama dengan syarikat petrokimia terbesar di dunia dan yang paling berharga di dunia dalam satu projek yang mereka SELALU telah meminta kerjasama sejak 2 tahun lalu dan memaksa projek Pengerang untuk menjadi lebih berdaya maju dan lebih menarik untuk melanjutkan lagi projek daripada pelabur-pelabur lain?
—-
Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli hari ini menggesa Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Abdul Rahman Dahlan, untuk menjelaskan peranan sebenar beliau dalam memulihkan perjanjian AS$ 7 bilion (RM31 bilion) antara Petronas dan Saudi Aramco.
Dalam satu sidang media, Rafizi merujuk kenyataan yang dibuat Rahman Sabtu lepas bahawa beliau berada di tempat yang betul dan masa yang tepat apabila perjanjian itu tidak berjalan seperti yang diharapkan.
“Kenyataan itu memberi gambaran bahawa terdapat campur tangan (dalam memuktamadkan perjanjian itu) dan membangkitkan beberapa soalan penting,” kata Ahli Parlimen Pandan itu.
Oleh itu, Rafizi menggesa Rahman untuk menjelaskan sama ada beliau telah “memaksa” Petronas untuk mengubah fikiran tentang usaha sama untuk membangunkan Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (Rapid) di Pengerang, Johor.
** perenggan seterusnya adalah bahagian yang saya benar-benar tidak boleh tahan.
“Ketika diminta memberi komen mengenai penjelasan Petronas mengenai perjanjian itu, Rafizi hanya berkata ia adalah satu langkah yang dijangka dan berjanji untuk membangkitkan soalan lagi minggu ini.”
Akhbar harian Bahasa Inggeris The Malay Mail hari ini memetik Naib Presiden Eksekutif kumpulan Petronas Md Arif Mahmood sebagai berkata Petronas “tidak pernah dipaksa ke dalam usahasama itu” dan telah sentiasa mencari rakan kongsi seperti Aramco.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana