KESOMBONGAN GUAN ENG, SUDAH SALAH TAPI MASIH TAK NAK TERIMA

Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 15 Mac 2017
Lihat bagaimana sombongnya Lim Guan Eng dan DAP? Mereka bersalah tetapi masih mahu memanggil orang lain “perasan”.

DAP berkata ia keliru dengan dakwaan Persatuan Wartawan Melaka (MJA) yang kecewa bahawa ahli-ahlinya telah dilabel sebagai “media Barisan Nasional” oleh setiausaha agung parti Lim Guan Eng.
Parti itu berkata ia tidak boleh memahami reaksi yang kuat dari bulatan media itu dan menggesa “pihak-pihak tertentu” untuk tidak membuat kesimpulan mereka sendiri daripada istilah yang digunakan oleh Lim.
“Beliau tidak mengatakan bahawa semua media adalah ‘media Barisan Nasional’. Beliau dengan jelas merujuk kepada media milik Barisan Nasional.
“Oleh itu, kami berharap pihak-pihak tertentu itu tidak akan terlalu cepat membuat andaian dan memandai-mandai seolah-olah untuk mengakui kesilapan mereka,” kata pejabat ketua menteri Pulau Pinang dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini.
Respons dari pejabat Lim dibuat selepas MJA telah dilaporkan berkata bahawa Setiausaha Agung DAP itu tidak menghormati media dengan mendakwa mereka telah menokok tambah angka semasa melaporkan bahawa 182 ahli DAP telah meletakkan jawatan daripada parti di Melaka.
“Kami berpendapat kenyataan Lim itu telah tidak menghormati pengendalian profesional dan kebebasan media,” kata Pengerusi MJA Choong Kion Sin semalam.
“Sekiranya Lim mempunyai keraguan pada angka yang tepat bagi mereka yang telah meletakkan jawatan, maka sebagai Setiausaha Agung parti itu, beliau sepatutnya mendapatkan pengesahan daripada jawatankuasa parti itu untuk mengesahkan ini dan bukannya menghentam media yang membuat liputan sidang akhbar mengenai peletakan jawatan secara besar-besaran itu,” kata Choong.
Pada 12 Mac, sekumpulan ahli DAP di Melaka telah mengadakan sidang akhbar untuk memberitahu bahawa 182 daripada mereka telah meletakkan jawatan daripada parti. Mereka telah diketuai oleh bekas naib pengerusi negeri Liou Chen Kuang di Pusat Perkhidmatan Kota Melaka di Kota Laksamana.
Liou mengesahkan bahawa sememangnya terdapat 182 ahli DAP yang telah menyerahkan surat peletakan jawatan mereka dan surat telah pun dihantar ke ibu pejabat DAP melalui PosLaju pada jam 4 petang 3 hari yang lepas.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana