Habis Lah ......PAS Marang kawasan Haji Hadi lulus usul putus hubungan dengan PKR

PAS kawasan Marang yakni kubu kuat Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang adalah satu antara empat kawasan PAS di negeri Terengganu yang sebulat suara meluluskan usul agar parti itu memutuskan kerjasama politik  dengan PKR dalam mesyuarat tahun .
 
Tiga lagi ialah PAS kawasan  Dungun, Kuala Terengganu dan Kuala Nerus.
 
Haji Hadi ialah Ahli Parlimen kawasan Marang dan markas beliau di Rhu Rendang terletak dalam kawasan  berkenaan.
 
Pesuruhjaya Badan Perhubungan PAS negeri Satiful Bahri Mamat memberitahu wartawan di Kuala Terengganu Selasa 
 
"Itu adalah suara di peringkat akar umbi. Mereka berhak mencadangkan usul itu untuk perhatian pemimpin tertinggi parti pada Muktamar PAS nanti, seterusnya keputusan akan dimuktamadkan oleh Majlis Syura.
 
"Bagi PAS Terengganu, kita buka ruang dan peluang seluas-luasnya untuk akar umbi menyuarakan pendapat mereka pada mesyuarat agung tahunan... seterusnya mengusulkan perkara itu ketika Muktamar PAS berlangsung di Kota Sarang Semut, Kedah pada 28 April depan," katanya.
 
Ditanya mengenai keputusan empat lagi kawasan iaitu Kemaman, Hulu Terengganu, Besut dan Setiu, Satiful berkata keempat-empat kawasan itu sudah selesai mengadakan mesyuarat agung sebelum isu tahaluf siyasi dengan PKR kembali hangat diperkatakan.
 
Beliau berkata usul untuk memutuskan kerjasama politik dengan PKR bukanlah sesuatu yang baharu memandangkan usul itu pernah dikemukakan oleh Dewan Muslimat PAS pada muktamar tahun lalu.
 
"Bagaimanapun, usul itu tidak mendapat respons ketika itu. Namun kali ini mungkin ada reaksi sekiranya banyak kawasan yang sepakat untuk membawa usul tersebut," katanya.
 
Ketika ditanya adakah PAS akan terjejas pada pilihan raya umum ke-14 akan datang sekiranya Majlis Syura bersetuju untuk memutuskan kerjasama politik dengan PKR, Satiful berkata PAS Terengganu dijangka tidak mempunyai masalah besar dalam hal itu.
 
"Terengganu tak ada masalah sangat, tapi tak tahu di negeri lain macam Selangor. Tapi ini perkara yang berbeza kerana sekarang adalah hubungan antara parti dengan parti, bukan PAS dalam kerajaan," katanya.
 
Semalam, 12 daripada 13 kawasan PAS di Pulau Pinang turut meluluskan usul menamatkan tahaluf siyasi dengan PKR.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana