Betul Yang Annuar Cakap Tu!!!!! PPBM tak boleh bertahan tanpa DAP - Annuar Musa

Parti Pribumi Bersatu Malaysia ( PPBM) memerlukan Pakatan Harapan untuk mendapat mendapatkan sokongan sebagai sebuah parti pembangkang yang baharu, kata Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Annuar Musa.

Tambahnya,? keputusan PPBM untuk bekerjasama dengan pakatan pembangkang dalam masa sama juga memaksa parti itu untuk mengikut telunjuk DAP yang boleh menyumbang pengundi bukan Melayu.

“Pada saya PPBM satu kapal yang terpaksa mencari-cari tempat pergantungan. PPBM tak boleh bertahan tanpa DAP. Jadi dia tiada pilihan.

“Jika dia mahu pembangkang dia kena ikut DAP. Seperti mana parti-parti kecil lain, jadi mereka perlu dapatkan sokongan daripada DAP. Pada saya ia semulajadi, jadi biarkan,” katanya kepada wartawan ketika sidang media.

Baru-baru ini pemimpin PPBM sebulat suara bersetuju untuk membentuk gabungan rasmi dengan Pakatan Harapan (PH).

Namun, di bawah cadangan itu, semua tiga parti komponen PH, bersama dengan PPBM bakal tampil di bawah satu logo, satu manifesto, dan seorang calon bagi setiap kerusi yang mereka putuskan untuk bertanding pada pilihan raya yang akan datang.

Sementara itu Annuar yang juga Ahli Parlimen Ketereh menyifatkan pendirian Presiden PPBM Muhyiddin Yassin berkenaan dengan Rang Undang-undang (RUU) Akta Mahkamah Syariah dilihat berubah hanya kerana parti itu menjalinkan kerjasama politik bersama dengan Pakatan Harapan yang terdiri daripada DAP.

Oleh kerana DAP menentang RUU tersebut maka PPBM mengubah ‘nada’ hanya demi kepentingan dan keuntungan parti walaupun ia dikelilingi pemimpin Melayu.

“Itu satu permuafakatan daam saf pembangkang, walau secara individu ramai yang sokong tapi mereka terpaksa mengikut apa yang ditentukan oleh pakatan mereka yang diketuai DAP.

“Walaupun menyentuh soal agama, itu bezanya antara kita (Umno) dengan mereka. Kita bila pasal soal agama, kita mengubah pendirian parti dengan dahulukan agama. Tapi mereka dahulukan parti, soal agama letak belakang,” ujar beliau.

Beliau berkata demikian mengulas mengenai kenyataan Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man bahawa Muhyiddin dalam satu mesyuarat bersama parti Islam itu memberi jaminan akan menyokong RUU itu sepenuhnya.

Namun Muhyiddin kemudiannya menganggap kenyataan Tuan Ibrahim hanya satu andaian.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana