PENERIMA BR1M ADALAH PENGEMIS – MAHATHIR...Hallo Madey Zaman Kau Dulu Bagi Wang Ehsan Kepada Terengganu Apa Cerita PLak?

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berterusan memburuk-burukkan inisiatif kerajaan membantu golongan kurang berkemampuan termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan Program Khas Haji Perdana Menteri-Yayasan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Bukan sekadar mendakwa bantuan tersebut sebagai rasuah, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu ketika berceramah di Kuala Kedah, dekat sini semalam turut menyifatkan penerima-penerima bantuan berkenaan umpama pengemis.
Malah Dr. Mahathir juga mempertikaikan bantuan sara hidup untuk nelayan di negara ini yang didakwanya cuba dimanipulasi untuk meraih undi walaupun ia dilaksanakan bukan sekadar pada musim pilihan raya umum (PRU).
“Kalau kita bagi duit BR1M hanya kerana nak dapat sokongan itu adalah rasuah, rasuah salah dan ditolak oleh agama Islam.
“Tambah bila bagi duit suruh orang pergi haji bukan niat baik tetapi buat kerja haji undilah kami bila niat tak kena tak jadi haji jauh sekali jadi haji mabrur.
“Kita dijadikan pengemis. Saya dengar nelayan dapat gaji? Orang Kuala Kedah, betul ka? Bot tak dapat dah, enjin pun tidak… dapatlah RM200, RM300,” dakwanya yang kembali berkongsi pentas bersama pemimpin DAP dan PKR pada program ber­kenaan.
Berceramah lanjut di pentas sama Dr. Mahathir turut membayangkan tidak mungkin wujud kerjasama pakatan pembangkang dengan Pas menjelang PRU nanti.Jangan mimpilah Madey PAS nak bersama sama dengan PPBM Jika PPBM bersama sama dengan DAP.
Madey ini sudah Nyayok kot

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana