Madey BErlagak Sangat!!!!PAS ingatkan Mahathir... awak bukan PM lagi

Pemimpin PAS terus membelasah kenyataan biadap Tun Mahathir Mohamad yang memberi kata dua pada parti tersebut baru-baru ini.
Berlagak macam ketua de focto pembangkang, Mahathir yang merupakan pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM)cuba mengajar PAS bagaimana mahu menjadi parti pembangkang.
Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar Samad berkata Mahathir diminta untuk 'sedar' bahawa beliau bukan lagi perdana menteri sehingga boleh menentukan keputusan sesebuah parti.

Menurut beliau adalah tidak wajar untuk Mahathir  itu terus mendesak PAS berhubung isu penyertaan dalam Pakatan Harapan (PH).

"Apa locus standi dia untuk beri tempoh kepada sesiapa? Mungkin dia masih memikirkan bahawa dia masih lagi Perdana Menteri. Kita kena ingatkan dia bahawa dia bukan Perdana Menteri lagi, dia tak boleh beri tempoh kepada sesiapa," katanya ketika ditemui ketika Ceramah Pra-Himpunan 355 di Petaling Jaya malam Isnin.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mahathir pada Sabtu lalu yang memberi tempoh sebulan kepada pemimpin PAS untuk memutuskan sama ada mahu menyertai PH atau tidak.

Mahathir dipetik sebagai berkata, walaupun perkara itu masih di peringkat perbincangan dengan PAS susulan pertemuan kedua-dua parti pada 1 Feb lepas, keputusan segera harus diperolehi bagi menentukan strategi seterusnya.

Bekas perdana menteri itu juga menyatakan kekesalannya ekoran keengganan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk bertemu dengan Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin bagi membincangkan soal kerjasama ini dengan lebih lanjut.

PAS pada ketika ini masih dalam proses rundigan bersama PPBM dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang, namun ia belum lagi mencapai sebarang kata putus di mana kedua-dua parti masih meneliti deraf kerjasama mereka.

Dalam pada itu, Iskandar yang juga Pesuruhjaya PAS Selangor berkata, PAS perlu mempertahankan prinsip parti dan teliti dalam sebarang keputusan khususnya membabitkan rundingan bersama parti lain kerana tidak mahu 'pisang berbuah dua kali'.  

"Kita perlu tegas dari segi prinsip kita, dan kita tak mahu dikhianati seperti sebelum ini. Kita memang tegas, tapi pilihan raya masih lama lagi...boleh berlaku perbincangan selepas ini. Kita tunggu dan lihat," ujarnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana