TUN MAHATHIR!!!KINI SUDAH HILANG AKAL KOT...DAN MAKIN TERDESAK

22 Tahun Mahathir dalam UMNO. Menjadi Presiden UMNO, PM, Menteri Kewangan, Menteri KDN. Sepanjang 22 tahun, Mahathir sentiasa menyeru Melayu menjauhi perjuangan politik DAP. Dalam masa yang sama, Mahathir menternak dan memberi Dedak gred A kepada taikun-taikun Cina. Melahirkan beberapa Bilionir taikun Cina Malaysia.

Sepanjang tempoh itu juga, Mahathir menjadi 'Musuh Utama' politik DAP. Setelah Mahathir gagal menjatuhkan Najib, Mahathir tubuh parti Bunga Raya. Ada yang mendakwa , Mahathir membantu Najib memusnahkan kubu lawan BN. Ada yang mendakwa, memang Mahathir nak menjahanamkan Najib dan malu nak mengaku kalah dengan Najib.

Apa tujuan Mahathir sebenarnya? Apa pendapat kalian semua bila melihat pada hari ini, Mahathir berdiri tegak di kepit oleh dua orang musuh utama nya dulu dalam parti yang dimusuhinya? Atas platfom apa dan perjuangan apa dan untuk siapa?

Nak kata perbuatan Mahathir sebagai membantu Najib, kita tak nampak pun sebab-sebab dan alasan-alasan logik untuk sampai kepada kesimpulan itu. Yang jelas nampak kepada kita, perbuatan Mahathir nak menjahanamkan Najib. Sifir mudah yang kita nampak Mahathir sedang melaksanakan manuver politik desperado untuk hapuskan Najib. Untuk hapuskan Najib, Mahathir kena jahanamkan UMNO dan BN. Untuk jahanamkan UMNO dan BN, kena cemolot dengan DAP. Tapi bagaimana Mahathir nak hapuskan DAP plak bila matlamat politik nya tercapai?

Bolehkah Mahathir bertahan lebih lama untuk mengalahkan pula DAP? Mahathir dah di selar dengan gelaran 'Bapak Ayam' di kalangan DAP.

Mahathir berjuang untuk apa dan siapa sebenar nya selama ini?

Mahathir sentiasa berpandukan kepada prinsip Machiavelli, " Tak ada Kawan dan Musuh Yang Kekal Lama dalam Politik". Prinsip Machiavelli itu tak sesuai bagi perjuangan untuk agama, bangsa & negara. Tapi amat sesuai dengan Agenda Peribadi.

Mahathir tak rasa ke maruah dan nama-baik nya kini semakin busok lagi membusokkan akibat perbuatan diri nya sendiri?

Bila kita melihat balik tempoh 22 tahun Mahathir menerajui negara dan UMNO, kronologinya seperti berikut; -

22 tahun Mahathir hapuskan imuniti Raja-raja Melayu
22 tahun Mahathir selewengkan DEB
22 tahun Mahathir cabar ulama'
22 tahun Mahathir mansuhkan UMNO 1946 dan ganti dengan parti nya
22 tahun Mahathir faraid harta benda UMNO 1946
22 tahun Mahathir langgar Wasiat 7 Raja-raja
22 tahun Mahathir gagal memajukan Melayu dalam bidang ekonomi
22 tahun Mahathir merampas Hak Melayu

Bagaimana pula kedudukan DAP dalam hal ini ?

DAP cuma mengambil peluang yang terbuka kepada mereka sahaja. Penasihat DAP, Dr Chan Man Heng kelahiran Tanah Besar China. Datang berhijrah ke Tanah Melayu sebelom Merdeka. Tidak pernah mahu dan masih enggan mengiktiraf Hak Istimewa Melayu dan Perlembagaan itu sendiri.

Siapa yang jahat sebenar nya ? DAP atau Mahathir? Atau kedua-dua nya memang jahat.

Kenapa Mahathir ketepikan UMNO BARU yang ditubuhkan oleh nya? Ke mana hilang semangat Melayu nya? Atau memang takde semangat Melayu itu sejak mula Mahathir menceburi politik.

Apa-apa pun lah, pada hari ini kita melihat dengan jelas Punca dan Sebab kenapa Melayu semenjak merdeka, tak ke mana pun. Tengok je la peel bekas pemimpin macam Mahathir.

Mana Lebih Merbahaya?
Ideologi Politik Atau Politikos Atau Doktor Politik?
Share on Google Plus

About Melayu Berwawasan

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
Post a Comment