SEMUA SAMPAH YANG PAS BUANG, MAHATHIR KUTIP.

Amat malang betul nasib mantan Perdana Menteri dan mantan Presiden UMNO ia itu Tun Mahathir.

Pepatah Inggeris ada berkata “desperate situation requires desperate action” maka itu lah yang terjadi kepada Tun Mahathir hari ini.

Sebagai “desperado” politik apa sahaja yang boleh menjayakan hasrat nya akan di lakukan oleh nya.

Siapa akan sangka seorang yang dahulu nya sangat dihormati dan di sanjung akan jatuh ke lembah hina sebegini sebagai mana yang kita dapat lihat dilakukan oleh nya.

Ketika memerintah dahulu Tun Mahathir sering memperlekeh kan parti PAS dan memandang rendah dengan PAS , tapi dengan kehendak Allah, apa yang PAS “reject” dan buang ke sampah menjadi bahan yang di kutip oleh Tun Mahathir..

Lihat sahaja lah, Mat Sabu , DAP , Anwar semua nya adalah bahan sisa buangan PAS, dan ini lah yang di kutip oleh Tun Mahathir untuk menjadi partner dalam politik nya untuk menjatuhkan DS Najib.

PAS pernah bertahaluf siyasi dengan DAP , namun kini menjauhi DAP sejauh jauh nya.

Ketika bertahaluf siyasi dengan DAP oleh pemimpin PAS terdahulu , alasan yang diberi oleh “pemimpin” itu adalah “umpama menaiki kenderaan orang kafir untuk menuju ke Mekah”.

Namun , apa bila dia sudah tiada kepimpinan PAS baru enggan menyambung Tahaluf siyasi dengan puak kafir ini kerana mendapati diri mereka di buli dan dipergunakan sentiasa.

Dan puak kafir ini lah yang dikutip oleh Mahathir dari tong sampah PAS.

Selain itu Tun Mahathir juga terpaksa duduk sebaris dengan orang yang pernah menggelar diri nya “bapak penyamun” ia itu Mat Sabu.

Mat Sabu telah lama diketahui berperanan sebagai kaldai DAP dan mendapat bayaran dari DAP Penang.

Selain itu mereka yang tewas dalam pilihan parti PAS yang kemudian enggan menerima kekalahan terus membuka parti PAN di bawah anjuran DAP.

Parti PAN ini berfungsi mencuri undi dari umat Islam dari kelompok PAS.

Selain itu juga digunakan oleh DAP untuk menghalang apa apa yang baik untuk dilaksana kan oleh orang Islam.

Ia umpama DAP menggunakan seorang melayu Islam untuk proposal kandang babi mega dari PKR.

Apa yang menarik untuk di nilai adalah tahap desperado nya Tun Mahathir apa bila di hujung usia menjadi badut politik yang masih terhegeh hegeh  mencari tapak dan platform politik setelah di reject oleh orang Melayu Islam dari UMNO.

Kedudukan hina ini bukan kerja manusia selain kerja Allah kerana Allah boleh memuliakan sesiapa dia kehendaki dan meletak kan sesiapa dia kehendaki di lembah hina.

Kini amat nyata apa sahaja yang di buang oleh parti PAS , sama ada DAP, Mat Sabu atau ahli PAN akan di kutip oleh Tun Mahathir umpama lori mengutip sampah.
Share on Google Plus

About Melayu Berwawasan

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
Post a Comment